انتخاب پرسنل

انتخاب پرسنل و تقسیم پستهاتصمیم گیری درباره پرسنل اغلب با پیامدهای وسیعی همراه است . چهار راهکار اساسی در این زمینه به کاهش خطرات کمک می کنند .

تصمیم گیری درباره پرسنل اصولاً از مهمترین تصمیم گیریها به شمار می آیند . یک شرکت را به ویژه اگر بزرگ باشد تنها می توان با کمک پول و پرسنل هدایت نمود . رؤسای با تجربه و با صلاحیت وقت بسیارزیادی را به رسیدگی به مسألۀ پرسنل اختصاص می دهند . تصمیم گیری در مورد پرسنل اعم از انتخاب ، ارتقاء مقام ، جابجایی ، تنزل دادن و اخراج تقریباً برای تمام چیزهایی که برای شرکت از اهمیت برخوردار است ، نقش تعیین کننده ایفا می نماید .

۱- نیروی انسانی ، عاملی تعیین کننده

تصمیم گیری درباره پرسنل ، ظرفیت بازدهی یک شرکت را مشخص می کند . تمام منابع یک شرکت از اهمیت برخوردارند . ولی نیروی انسانی همانند یک عامل تعیین کننده واقعی برای بازدهی ایفای نقش می نمایند .

۲- تصمیم گیری درباره پرسنل – مرکز ثقل و هسته فرهنگ شرکت داری

تصمیم گیری درباره پرسنل مرکز ثقل و هسته فرهنگ شرکت داری را تشکیل می دهد . فرقی نمی کند که شرکت چه کاری را با برنامه های در نظر گرفته شده برای تقویت یا تغییر فرهنگ شرکت داری انجام می دهد . هنگامی که اختلافی میان این برنامه ها وجود دارد ، آنگاه مردم علایم و نشانه هایی تمرکز می کنند که از تصمییم گیری درباره نیروی انسانی ناشی می شوند . این علائم و نشانه ها مهمترین منبع یأس و دلسردی ، اخراج ، اختلاف نظر ، درگیری ، تأثیر و تمسخر است .

۳- تصمیم گیری درباره پرسنل – بزرگترین عامل ریسک

در تصمیم گیری درباره پرسنل بزرگترین خطر نهفته است ، نخست به این دلیل که به سختی می توان آنها را تصحیح نمود و از این رو دارای تأثیری بلندمدت هستند . دلیل دوم آن است که تصمیمات درباره پرسنل از یک تحول حکایت دارند و نقش “علامت ” را ایفا می نمایند چرا که آشکارند و آنها را نمی توان مخفی نگهداشت .

۴- ضعف در تصمیم گیری درباره پرسنل – از دست رفتن حیثیت و احترام

مدیری که در تصمیم گیری درباره پرسنل ضعف از خود نشان دهد، علاوه بر مشکلاتی که در نتیجه این عمل به بار می آورد ، با این خطر مواجه است که حیثیت و احترام را در سازمانش از دست بدهد .

بیشتر شرکت‌های موفق بابت موضوعی معروف و شهرت دارند.  این شهرت می‌تواند  به دلیل تاریخچه، محصولات، خدمات، مدیران، کارکنان و یا سایر دلایل دیگر باشد. ممکن است کسانی تبلیغات کسب و کار شما را دیده باشند، از محصولات شما استفاده کنند یا در موردتان شنیده باشند. این شهرت همان «برند» شماست و می‌تواند تاثیر زیادی روی کسب و کارتان بگذارد.

آشنایی با مقوله برند سازی در مقاله های دیگر به طور شفاف بیان گردیده.

در حقیقت پرسنل برندینگ یا برندینگ کارکنان یعنی معرفی سازمان در بهترین حالت ممکن به عنوان محیطی که برای کار کردن ایده‌آل است. در این فرآیند، کارمندان تصویر برند را درونی می‌کنند و انگیزه دارند تا همان تصویر را به مشتری و سایر افراد سازمان ارائه دهند.

در بازار کار امروز که بسیار رقابتی است، پرسنل برندینگ بسیار مهم است و بدون داشتن آن، استخدام و حفظ بهترین کارمندان، چالش‌برانگیز و پرهزینه است. به عنوان کارفرما، برای پیشبرد کارتان به کارمندان با استعدادی نیاز دارید، و بهترین راه برای پیدا کردنشان این است که تصور کننند شرکت شما بهترین جا برای کارکردن است.

برای مشاوره ایزو و سایر سیتم های مدیریتی با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *