لوگو

اعجاز مدیریت فکر در موفقیت

اعجاز مدیریت فکر در موفقیت!در این مطلب كوتاه سعی داریم در چهار عبارت ساده اما موثر، مدیریت فكر در فرآیند رسیدن به موفقیت را به شما نشان دهیم.

۱) من می‌توانم، پس انجام می‌دهم:

معمولاً تزریق عوامل محرك به فرد برای فرار از بحران و رسیدن به مرحله‌ای كه آن را موفقیت می‌نامیم، مهم‌ترین قسمت كار هر فرد است.

بیان جملاتی همچون «می‌توانم، پس حتماً می‌توانم انجام دهم» دارای اعجاز نهفته‌ای هستند كه هر فرد را در هر مرحله از خود دگرگون كرده و بیش از پیش مصمم می‌سازد.

۲) هرگز رهایش نمی‌كنم:

بی‌شك هیچ فردی نمی‌تواند همواره در انجام امور مورد نظر موفقیت و كامیابی را در مرحله نخست و اولین آزمایش تجربه كند پس اعتقاد به جمله «هرگز رهایش نمی‌كنم» می‌تواند سرآغاز محكمی برای بازگشت به چرخه تلاش و آزمایش دوباره امور باشد.

۳) از دیگران یاد می‌گیرم:

این یادگیری می‌تواند شامل ۲ بخش عمده باشد؛ نخست یادگیری و به‌نوعی عبرت از خطاهای دیگران و دوم یادگیری و الگوبرداری از موفقیت‌های آنان. چه‌بسا در گوشه‌گوشه شكست آنها نكات راهنما‌ گونه‌ای برای رهنمون ساختن شما به سوی موفقیت وجود داشته باشد. الگوبرداری از موفقیت آنها نیز می‌تواند سوق‌دهنده شما به سكوهای برتر زندگی تلقی شود.

۴) می‌پذیرم كه اشتباهاتی داشته‌ام:

خیلی جالب است وقتی قبول می‌كنید كه اشتباهاتی در زندگی داشته‌اید.

بیشتر از هركسی به خود كمك كرده‌اید كه در كمترین مدت قدم در راه اصلاح اشتباهات و رسیدن به كامیابی بردارید. چه‌بسا مقاومت بتواند كامیابی شما را به تاخیر بیندازد.

برای مدیر و کارآفرین موفق شدن طی کردن راه‌های پر پیچ و خم همیشه جوابگو نیست. با اینکه پشتکار مسئله اصلی در این رابطه تلقی می‌شود اما برای تبدیل کردن دانش راهبردی خود به موفقیت، به یک ذهن آماده، تفکر عمیق و کتاب‌های مدیریت نیاز است.

با استفاده از این سه مورد می‌توان هر چیز غیرممکنی را به ممکن تبدیل کرد.

مدیران بهره ور عموما نسبت ارتقای سطح بهره وری و مدیریت کیفیت سازمان فکر میکنند. گاهی اوقات نیاز به مشاوره در زمینه های مختلف برای افزایش سطح آگاهی می باشد.
برای مثال بسیاری از شرکت ها ارائه خدمات مشاوره ایزو را انتخاب مینمایند.

لزوم توجه مدیران به کتاب‌های مدیریت چیست؟

البته، جنبه‌های متعددی برای تبدیل شدن به یک مدیر موثر وجود دارد، اما در پایین‌ترین حد ممکن تصور باید این موضوع را به خاطر سپرد که: «شما مسئول نظارت و بررسی فعالیت‌های یک مجموعه و کارمندان خواهید بود.

علاوه بر این، شما باید یک راهنما و یک رهبر خوب باشید. با توجه به همه این موارد؛ مدیریت در عین پیچیده بودن بهترین کار دنیاست.»

هزاران کتاب در مورد مدیریت وجود دارد؛ اما آنچه در ادامه این مطلب آورده شده، آن‌هایی هستند که توسط اکثریت مردم یا سایت‌هایی نظیر گودریدز به آنها رای 5 ستاره داده شده است؛ بنابراین، چه مدیر یک مجموعه‌ باشید،‌ چه بخواهید در آیندهبه یک مدیر تبدیل شوید، این کتاب‌ها به شما کمک خواهند کرد تا به سمت این هدف حرکت کنید.

معرفی کتاب مذاکره (Negotiation)

این مورد از سری کتاب‌های مدیریت اثر نوشته برایان تریسی معروف، مربی کسب و کار است. نویسنده کتاب در تلاش است تا ثابت کند همه افراد می‌توانند به واسطه هنر مذاکره قوی موفقیت بهتری کسب کنند.

هنر مذاکره عامل مهمی در کسب موفقیت شغلی، جایگاه اجتماعی و ارتقا منافع یک مدیر یا کارآفرین به شمار می‌رود و آقای تریسی در آموزش آن‌ها در این کتاب با اشاره به 21 نکته کلیدی، بسیار موفق عمل کرده است.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

02177942240-77959675

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *