اعتماد

اعتماد

اعتماد

سطوح اعتماد: ترس، دانش و همدلی

در این نوشته می خواهیم کمی در خصوص سطوح اعتماد صحبت کنیم. ، از یک مفهوم با یک عدد مشخص صحبت نمیکنیم که یا هست یا نیست. از مفهومی صحبت میکنیم کم و کیف متفاوتی در روابط متفاوت دارد. در خصوص اعتماد بایستی در مورد اعتماد به چه چیزی، چرا و چه اندازه سوال کرد. برای همین محققین مختلف سطوحی را برای آن تعریف کرده اند.

جهت اخذ ایزو معتبر سازمان باید مراحلی را طی کند که این مراحل شامل 1 استقرار سیستم استاندارد است که در 4 فاز اجرایی می شود و 2 ممیزی و صدور گواهینامه میباشد جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

 سطح اول
یک زمانی مبتنی بر یک موضوع و یا قاعده‌ی بازدارنده است. در اصل این نوع  مبتنی بر ترس است و بیشتر از اینکه ناشی از کنش باشد، مبتنی بر فقدان هر کنشی است. در اصل این نوع  مبتنی بر ترس از انتقام و تنبیه در صورت نقض نمودن اعتماد است. شبیه برخی بندهای قرارداد که در آن تنبیهاتی برای نقض پیمان دیده می شود. به این نوع ، اعتماد مبتنی بر بازدارندگی(Deterance-based trust) گفته می شود. این نوع  در اصل حکایت از نبود اعتماد دارد.

 سطح دوم
نوع دوم یا سطح دوم ، مبتنی بر تعاملات و سوابق شکل میگیرد(knowledge-based trust). شما چندین بار به یک متخصص مراجعه میکنید، یا از یک محصول استفاده میکنید، به دلیل رضایتی که از آن محصول دارید از آن به بعد به آن برند اعتماد میکنید. هرچقدر رفتار یک متخصص قابل پیش بینی تر باشد و همچنین یکپارچگی درونی بیشتری داشته باشد، این سطح از اعتماد قوی تر خواهد بود. در این سطح ، در اصل شک ها جای خود را به انتظارات میدهند. انتظاراتی که از لحاظ نگرش نیز مثبت ارزیابی میشوند. ، جایی که شک ها به حداقل سطح ممکن رسیده و خواسته و انتظارات تعریف میشوند. این جنس از اعتماد در طی زمان شکل خواهد گرفت. البته در ادبیات برند، بازاریابی زبانی به شدت میتواند به این نوع  کمک کند. اینکه شما از زبان شخصی که به وی اعتماد دارید، تعریف یک برند یا محصول و یا خدمت را بشنوید و به اصطلاح با واسطه به آن برند یا خدمت اعتماد کنید. این نوع  ناشی از تاییدی است که از تجربه مکرر و شناخت حاصل می شود.

سیستم مدیریت یکپارچه  از سیستم های کاربردی و موثر از انواع سیستم های مدیریتی میباشد .

 سطح سوم
در صورت تقویت  در سطح دوم، سطح سومی شکل میگیرد که مبتنی بر همدلی اجتماعی است(identity-based trust). در اصل این سطح مبتنی بر دلبستگی شدید، و توافق کامل اهداف  است. در این سطح ارتباط عاطفی شکل میگیرد. در این سطح دو طرف ، از آرزوها، خواستها، اهداف و ترس های طرف دیگر آگاهی دارد. برای رسیدن به این سطح یک الزام اساسی وجود دارد و آن خواستن برای رسیدن به اعتماد است. خواستنی که منجر به خودگشودگی و خودافشایی بیشتر شده و شناخت متقابل بیشتر و بیشتری را ایجاد میکند. دقت کنید که این سطح در بیشتر از تعاملات روزانه ضروری نیست و بیشتر مناسب مهمترین افراد در زندگی ماست. هر آنکس که برای ما مهم است بایستی به این سطح از شناخت برسد.

جهت مشاوره ایزو 9001 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *