لوگو

اعتماد و تیم

 

 

 

به مدل زیر دقت کنید:

این مدل تمام مشکلاتی را که در تیمها دیده اید، تصویر میکند. و مهمتر از همه میگوید که برای شروع کار باید شالوده ای از اعتماد در بین اعضای تیم ایجاد شود. به زیبائی توضیح میدهد که بی اعتمادی است که سبب میشود نتوانیم به جای گریز از تقابل،با آن مواجه شویم و آن را حل کنیم وقتی نتوانستیم از تقابل نهراسیم، نمیتوانیم تعهد مشترکی را بپذیریم، یعنی من نمیتوانم مسئولیت کاری را بپذیرم که شما، شمائی که بینمان اعتمادی نیست، و اختلاف نظرهایمان را نمیتوانیم با هم حل کنیم، هم در آن سهم دارید در این شرایط است که تیمی که من و امثال من با آن شرایط در آن هستیم، نمیتواند تعهد کند که کاری به موقع انجام خواهد شد و از این تیم هیچ نتیجه ای بدست نخواهد آمد.

زمان کوتاه

حالا به ابعاد این کارها فکر کنید خوب فکر کنید آیا این کارها در حد یک کارگاه یک یا دو روزه است؟ آیا میتوانید اعتماد بین افراد را در زمان کوتاه ایجاد کنید؟ باور کنید که نمیشود این عرض من نیست، این باوری است که همه به آن اذعان دارند. تیم سازی و القای کار تیمی، زمان میخواهد اقلاً ۶ ماه و به صورت بهینه ۱۲ ماه و گاهی بسیار بیشتر کار و زمان و تمرین لازم است تا جرقه های کار تیمی زده شود.

تبدیل شدن گروهی

تبدیل شدن گروهی از آدمها که فقط کنار هم قرارشان داده ایم، به تیمی که کارآئی خوب و تیمی داشته باشد، زمان بر است،سفرها و گردهمائیها همه خوب هستند، اما اینها فقط “یخ هارا آب میکنند” باید ادامه داد، تا تیم، تیم شود،جمله جالب دیگری که دیده ام این است که اعتماد مثل یک حساب است. برخی کارهای شما اعتماد را خرج میکند و کاهش میدهد، برخی دیگر اعتماد را بالا میبرد و افزایش میدهد.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *