اصول چیدمان فروشگاه
اصول چیدمان فروشگاه را در متن زیر مطالعه بفرمایید:
قسمت بعدی
1- چیدمان زاویهدار
♦اگر به چیدمان محصولات دقت کنید، خواهید دید که چیدمان بیشترِ محصولات، زاویهدار یا پلکانی است.
به عبارت دیگر
♦چیدمان از جلو در پایینترین سطح خود و از عقب در بالاترین سطح خود است.
♦از این تکنیک برای نمایش محصولات بیشتر در یک فضای کمتر استفاده میشود.
♦چیدمان محصولات به این روش، باعث افزایش جذابیت و فراوانی آنها میشود.
♦تنوع بستهبندی محصولات نیز به تنوع چیدمان زاویهدار آنها کمک میکند.
۲- چیدمان رنگی
♦زمانیکه به عنصر رنگ در چیدمان کالاها دقت کنید، بارها متوجه تنوع رنگ در چیدمان انواع کالاها میشوید.
♦محصولات معمولا بهگونهای چیده میشوند که رنگشان درخشان، جذاب و هوسانگیز بهنظر برسد.
♦این کار با قراردادن رنگهای متضاد در کنار هم انجام میشود.
مشاوره ایزو 13485 با آریان گستر
برای مثال
♦در یک فروشگاه بزرگ، بعید است دستهی بزرگی از سبزیجات سبزرنگ یا میوههای همرنگ را یکجا در کنار هم ببینید.
♦معمولا سبزیجات سبزرنگ را در کنار تربهای قرمز یا فلفل دلمهای نارنجی، قرمز و زرد میچینند.
♦تکنیک رنگهای متضاد در ترکیب با تکنیک چیدمان زاویهدار بهکار میرود.
♦چیدمان محصولات بهصورت هنرمندانه چیده شده است و ما را وسوسه میکند.
♦بااینحال، بیشتر ما نمیدانیم برای چیدمان محصولات چقدر فکر و برنامهریزی شده است تا به لحاظ بصری، منظرهی جذابی برای ما به نمایش گذاشته شود.
رنگ چیدمانها یکی از مهمترین عواملی است که خریداران را به سمت خود میکشاند.
ادامه دارد…
جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
با شماره های زیر تماس بفرمایید
02177942240-77959675
گواهینامه CE اروپا از تخصص های ماست.
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓