لوگو

اصول تفكر ناب

متن زیر اطلاعاتی را در مورد اصول تفكر ناب ارائه مینماید با ما  همراه شوید.
1 – تعیین ارزش محصول ازدیدگاه مشتري
2 – شناسایی جریان ارزش محصول
همه فعالیت ها , اعم از ارزش آفرین و بدون ارزش آفرینی که لازم هستند تا یك محصول از مرحله ایده به مرحله ورود به بازار و از مرحله سفارشبه مرحله تحویل برسد . جریان ارزش, شامل کلیه عملیات مربوط به پردازش اطلاعات مشتري و فعالیت هاي مربوط به پردازشمحصول در مسیري است که به مشتري ختم میگردد.
3– ایجاد حرکت بدون وقفه در این ارزش موانع ایجاد حرکت : تفكر دسته و صف + تفكر بخشی
4 – ایجاد امكان کشش در زنجیره ساخت آن چیزي که مشتري نیاز دارد و سفارش می دهد
5 – تعقیب کمال    (شفافیت + بهبود مستمر)

پیسنهاد میگردد متن مرتبط با تولید انبوه را مطالعه فرمایید.

موداهاي هفت گانه

– 1 تولید اضافی ( پیش از دریافت تقاضا)
– 2 انتظار( براي گام بعدي فرآیند یا خرابی ماشین )
– 3 حمل و نقل (غیرضروري مواد)
– 4 پردازش اضافه
– 5 موجودي ها ( مواد اولیه ، نیمه ساخته ، محصول ، در راه )
– 6 حرکات غیرضروري کارکنان ( براي ابزار یا قطعه یا …)
– 7 تولید قطعات معیوب

کارخانه ناب، شرکتها را در سطوحی با کارکردهاي مختلف سازماندهی می کند و به شرکتهاي که در هر سطح قرار می گیرند، مسئولیتهاي مختلفی واگذار می کند.

راهكارهاي تولید ناب در ساخت محصول

ساخت سلولی
منابع منعطف
آماده سازي سریع
کیفیت در منبع
نگهداري و تعمیرات بهره ور فراگیر
زمان بندي هموار
کنترل دیداري
کانبان
– بچ هاي تولیدي کوچك
5S ساماندهی محیط کار

برای مشاوره ایزو 9001 و سایر سیسنم های مدیریت و سیستم های بهبود مدوام کیفیت با کارشناسان شرکت آریان گستر تماس بگیرید.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

02177942240-77959675

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *