لوگو

اشتباهات در گویندگی

متن زیر در مورد اشتباهات در گویندگی مطالبی را ارائه می نماید:

پرهیز از اشتباهات رایج در فن بیان و گویندگی:

لازم نیست نتیجه‌گیری اخلاقی و تفاسیر شخصی را بازگو کنید،وقتی داستانی را روایت می‌کنید، چه مربوط به خودتان باشد و چه مربوط به شخصی دیگر، لازم نیست که مرتبا نتیجه‌گیری‌های اخلاقی و تفاسیر شخصی داشته باشید؛ کافی است سری به داستان‌های دوران کودکی خود بزنید… همه‌ی آنها حاوی پندها و نکات آموزش و اخلاقی بودند اما اکنون فقط چارچوب محتوای قصه‌ها در خاطر شما مانده است.

تمرین کنید

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید درباره‌ی چه موضوعی و در چه قالبی صحبت کنید: مثلا شعری می‌خوانید یا داستانی را تعریف می‌کنید؛ در هر حال باید به اندازه‌ی کافی تمرین داشته باشید، تمرین کردن در ظاهر بسیار مهم و بدیهی به نظر می‌آید ولی بیشتر افراد از انجام آن برای ارائه‌ی سخنرانی و روایتی تأثیرگذار غافل می‌مانند.

الگوبرداری کنید

شغل بعضی از افراد، داستان‌گویی حرفه‌ای برای کتاب صوتی و… است،سعی کنید به داستان‌گویی و شیوه‌‌ی روایت آنها توجه کنید؛ به زبان بدن و حالات آنها دقت داشته باشید، نگاه کردن دقیق به آنها، شیوه‌ی تغییر صدای‌شان درحین داستان‌گویی و روایت باعث می‌شود که الگوبرداری مثبتی داشته باشید و بتوانید از تجربه‌ی آنها در جذب مخاطب کمک بگیرید.

 

 

جهت مشاوره ایزو 45001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت ریسک با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر
مشاور ایزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *