لوگو

روشهای ظرفیت­ سازی استراتژیک منابع انسانی در عصر جهانی شدن چیست؟

1. فناوری اطلاعات:

یک ابزار استراتژیک برای جمع­آوری، پردازش، مدیریت داده­ها و اطلاعات استراتژیک، به­منظور اتخاذ تصمیمات در جهت برنامه­ریزی، کارمندیابی، ارتقا، ارزشیابی و توسعه منابع انسانی کلیدی در همه سطوح است.

2. حکومت­داری الکترونیک و مدیریت منابع انسانی الکترونیک:

با حکومت داری الکترونیک دولت­ها و مدیران منابع انسانی می­توانند کارکنان استراتژیک کلیدی را در تمام نقاط کشور تشخیص داده و مستقر کرده و آموزش دهند و ظرفیت را برای سازمان­های مختلف نیازمند به چنین نیروهایی، فراهم کنند.

3. کارکنان و پست­های استراتژیک:

ابتدا پست­ها و وظایف استراتژیک شناسایی شده و سپس آماده سازی و ارتقای کارکنان خبره انجام می­شود.

4. انگیزش استراتژیک:

می توان از مواردی مثل «به کارگیری یک سیستم پاداش مطلوب»، «ایجاد یک سیستم جایابی و چرخشی درون سازمانی» و «ارتقای دانش و مهارت­ها به طور متناوب برای مجهز ساختن افراد با جدیدترین دانش ها در عصر اطلاعات» به­عنوان چند مورد از پویاترین سیستم­های انگیزشی نام برد.

5. مدیریت و توسعه دانش استراتژیک:

امروزه تحولات ملی و جهانی، نیازمند کسب دانش و مهارت هایی است که برای توسعه مدیریت منابع انسانی استراتژیک به­کار گرفته می شود. یک حوزه کلیدی توسعه دانش، یادگیری سازمانی است، که باید از راس هرم شروع شده و در سراسر سازمان توسعه یابد.

6. تحول و نوآوری فرهنگی:

اختلالات فرهنگی یکی از مشکل­ترین موانع یادگیری و تغییر و تحول در سازمان است لذا باید فرهنگ یادگیری، تغییر و سازگاری، در سازمان جا بیفتد. مهم­ترین کار در تغییر فرهنگ سازمانی در یک جامعه، تحصیل اخلاقیات (آموزش مهارت های رفتاری و روابط انسانی) است و مهم­ترین نقش در این فرایند به عهده رهبر منابع انسانی استراتژیک است.

جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
7. مدیریت کیفیت فراگیر:

به معنی تعهد به عملکرد کیفی، از اولین قدم و نظارت بر آن در تمامی مسیر و در سراسر فرایند تا به انتها و ادامه فرایند به طور مجدد و یک ابزار اصلی ظرفیت سازی استراتژیک است.

8. پرداخت مابه­ازای عملکرد شایسته:

اعطای پاداش به­عملکرد شایسته باعث ­می­شود شایستگی به­عنوان یک انگیزاننده قوی برای پیشرفت افراد مستعد درسازمان عمل­کند (جذب افراد شایسته و تبدیل آنان به افراد غیرمولد به خاطر بی­توجهی به آنان یک حماقت­مدیریتی­است). با این سیستم بهترین­استعدادهای مهاجر، جذب سازمان­می­شوند.

9. مدیران اجرایی جهانی:

در جریان جهانی شدن، سازمان های دولتی در حال تعامل با سازمان های فراملیتی هستند. پس نیازمند کادری که جهانی بیندیشند، می­باشند.

مشاوره استراتژی با آریان گستر
10. شفافیت و مسئولیت پذیری:

اعتماد و اخلاقیات از عوامل کلیدی در ایجاد و ارتقای ظرفیت استراتژیک در سازمان به­شمار می­رود.

11. الگوبرداری :

که یک استراتژی نوآورانه است،الگوبرداری نیازمند استانداردهای عملکردی است و برای تحقق اهداف الگوبرداری و سنجش عملکرد اهمیت می یابد. برای ایجاد ظرفیت در مدیریت دولتی، به کارگیری بهتر این رویه ها، برای موفقیت در عملکرد، یک رویکرد کلیدی است.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *