استاندارد جهانی برای مسئولیت پذیری اجتماعی ISO 26000 Social Responsibility

استاندارد جهانی برای مسئولیت پذیری اجتماعی ISO 26000 Social Responsibility

استاندارد جهانی برای مسئولیت پذیری اجتماعی ISO 26000 Social Responsibility

ایزو 26000 مسئولیت اجتماعی را به شرح زیر بیان می کند:

مسئولیت یک سازمان از تاثیرات تصمیمات و فعالیت های خود بر جامعه و محیط از طریق رفتاری شفاف و اخلاقی ، سازمان های واقع در هر نقطه دنیا و سهامداران وذینفعان آنها، آگاهی مناسبی نسبت به مزایای رفتارهای اجتماعی پیدا کرده اند. هدف مسئولیت اجتماعی کمک به توسعه ی پایدار می باشد. ایزو26000 ، راهکاری را در زمینه اصول اساسی مسئولیت اجتماعی ، مسائل و موضوعات مرتبط با مسئولیت اجتماعی و روش های ادغام و تلفیق و تبدیل رفتار مسئولیت اجتماعی به راهکارها ، سیستم ها، اقدامات و فرآیند های سازمانی ارائه می نماید.

ایزو26000 توسط چه کسانی ابداع گردید؟

ایزو 26000 توسط کمیته مسئولیت اجتماعی ISO/TMB ایجاد شده است. این استاندارد با مشارکت کارشناسانی از بیش از 90 کشور و 40 سازمان بین المللی و منطقه ای درگیر در جنبه های مختلف مسئولیت اجتماعی ، ایجاد شده است.

مزایا و مسئولیت اجتماعی برای یک سازمان:
مسئولیت اجتماعی ، مزایای احتمالی بیشماری را برای یک سازمان در پی دارد. این مزایا و منافع عبارتند از :

* ترغیب به تصمیم گیری آگاهانه تر بر اساس شناخت بهتر از انتظارات و توقعات جامعه، فرضهای مرتبط با مسئولیت اجتماعی ( نظیر مدیریت بهتر خطرات و تهدید قانونی) و تهدیدها و خطرات مرتبط با عدم مسئلیت اجتماعی

* بهبود اقدامات مدیریت بحران (تهدید) سازمان

* افزایش شهرت سازمان و افزایش اعتماد عمومی

* افزایش رقابت سازمان با رقبای خود که شامل دسترسی به وضعیت مالی و شریک ممتاز می باشد

* بهبود و ارتقای رابطه سازمان با سهامداران خود و ظرفیت آن برای ابتکار و نوآوری ، از طریق ارائه دیدگاه ها و نگرش های جدید و تماس با طیف متنوعی از سهامداران

* افزایش وفاداری ، صداقت و روحیه کارمندان ، ارتقای ایمنی و سلامت کارگران زن و مرد و تاثیر مثبت بر توانایی استخدام ، ترغیب و ایفای کارمندان

* صرفه جویی حاصل از بهره وری و راندمان منبع، کاهش مصرف انرژی و آب ، کاهش ضایعات ، بازیافت محصولات فرعی با ارزش و در دسترس روز افزون به مواد خام

* افزایش اطمینان پذیری و عدالت در معاملات از طریق امور سیاسی مسئولانه ، رقابت منصفانه ، و فقدان (عدم) فساد و رشوه خواری

*جلوگیری یا کاهش تعارضات احتمالی با مشتریان در زمینه محصولات یا خدمات

* کمک به دوام بلند مدت سازمان از طریق افزایش تداوم منابع طبیعی و خدمات محیطی

* کمک به تولید کالای عمومی و تحکیم جامعه و نهادهای مشتری

 

جهت مشاور ایزو مانند ایزو 26000 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

Cropped Aryan Gostar Logo 1 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *