لوگو

از کاه هواپیما نسازید

از کاه هواپیما نسازید

فرقه بارپرستی: از کاه هواپیما نسازید!

در جنگ جهانی دوم چند جزیره کوچک در اقیانوس آرام محل رخ دادن یکی از شدیدترین نبردها بین سربازان ژاپنی و آمریکایی بود. مردم محلی که قبلاً هرگز حتی یک سرباز جنگی ندیده بودند، با شگفتی شاهد نمایشی خشونت‌آمیز بیرون خانه‌های حصیری شان بودند.
پرندگان عظیم الجثه در آسمان می چرخیدند و بسته هایی را به پایین پرت می‌کردند که با پارچه‌های بزرگ و باز شده روی زمین فرود می آمد. بسته‌ها پر از قوطی‌های کنسرو بود.

پس از پایان جنگ، وقتی سربازها عقب‌نشینی کردند و محلی‌ها دوباره تنها شدند، اتفاق عجیبی رخ داد. یک فرقه جدید پدیدار شد. مردم محلی از کاه هواپیماهایی در ابعاد واقعی ساختند و آنها را روی باند های ساختگی قرار دادند. سپس با بامبو برج مراقبت رادیویی ساختند، از چوب بیسیم درست کردند و حرکات سربازانی را که در جنگ دیده بودند تقلید می‌کردند. آتش روشن می کردند تا نور منور های نظامی را شبیه سازی کنند و نمادهایی شبیه آنهایی که روی لباسهای سربازان دیده بودند روی پوست خود حک کردند. آنها امید داشتند آن پرنده هایی را به خود جلب کنند که در طول جنگ مقدار زیادی غذا برایشان می ریختند.

شرکت آریان گستر به عنوان مشاور ایزو آماده مشاوره و استقرار انواع سیستم های مدیریتی ایزو می باشد .

این تنها مردم محلی نیستند که گرفتار فرقه بارپرستی می‌شوند. دوستی داشتم که آرزو داشت رمان‌نویس شود. از زمانی که در دانشگاه در رشته زبان انگلیسی تحصیل می‌کرد، از چیزی جز این حرف نمی‌زد. “ارنست همینگوی” بت او بود. همینگوی اولین سوپراستار عالم نویسندگی بود و شهرتی جهانی داشت، اما دوست من چه کار کرد؟
او مانند همینگوی سبیل گذاشت، پیراهن‌هایش را اتو نشده و با دکمه های باز می پوشید و مدام مشغول مصرف مشروبات الکلی بود. کلی دفترچه یادداشت از برند “مولسکین” جمع‌آوری کرده بود، چون گفته می‌شد همینگوی هم از همین دفترچه‌ها استفاده می‌کرد.
غم‌انگیز است که هیچ کدام از این عادت ها تاثیری روی موفقیت یا عدم موفقیتش نداشت. دوست من قربانی فرقه‌ی بارپرستی شده بود.

شاید شما به فرقه بارپرستی بخندید، اما این فرقه به شکل شگفت‌آوری رواج پیدا کرده است.
چند شرکت رفتارهایشان را به امید جذب کارکنان عالی به کمک سرسره، اتاق های ماساژ، و غذای مجانی شبیه گوگل می‌سازند؟ چند کارآفرین بلندپرواز در جلسه با سرمایه‌گذاران با سویشرت‌های جلو بسته حاضر می‌شوند به امید آنکه “مارک زاکربرگ” بعدی باشند؟

جهت صادرات و دریافت گواهینامه ce با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

از این داستان چه درسی باید بگیرید
از هر گونه فرقه‌ی بارپرستی دوری کنید و همیشه حواستان باشد؛ تقلید بدون توجه به محتوا بسیار فراگیرتر از آن است که فکر می‌کنیم.
تقلید را همانطوری که هست ببینید و از زندگیتان دورش کنید، وگرنه وقتتان را تلف و دیدتان را محدود می کنید. فاصله خود را با افراد و شرکت‌هایی که گرفتار فرقه‌ی بار پرستی شده‌اند حفظ کنید. از شرکت‌هایی که به جای کار و فعالیت و دستاورد، به دنبال تجملات هستند و مهمانی برگزار می‌کنند دوری کنید.
تا زمانی که واقعاً علت موفقیت‌شان را درک نکرده اید از رفتار افراد موفق تقلید نکنید.

جهت مشاوره  سیستم مدیریت یکپارچه با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *