لوگو

ارزیابی عملکرد طرح

ارزیابی عملکرد طرح را در متن زیر مطالعه بفرمایید:

 

 

سازمان زنده و فعال

تعدل و توازن مطلق در یک سازمان فقط در روی نمودار سازمانی وجود دارد،یک سازمان زنده و فعال همیشه در یک گوشه در حال رشد و توسعه است و در گوشه دیگر در حال تحلیل رفتن و کوچک شدن،در یک مورد بیش از حد تاکید می شود در حالی که مورد دیگری دچار اغماض و عدم توجه می گردد.

نیروی انسانی

همراه با تهییه طرح های نیروی انسانی لازم است روش های کنترل و ارزیابی اجرای طرح نیز بوجود آید تا طراح بتواند نتیجه تلاش و پیش بینی های خود را ارزیابی کند،البته رویه های ارزیابی و کنترل در تمام موارد یکسان نخواهد بود.

سیستم کنترل ایجاد بهبود

هدف اصلی سیستم کنترل ایجاد بهبود در پیاده شدن  طرح های منابع انسانی است،با استفاده از مکانیزم کنترل،نحوه پیشرفت کار را  با آنچه که در طرح پیش بینی شده،مقایسه و برای هماهنگ آن ها اقدامات اصلاحی لازم به عمل می آید،چه بسا در زمان اجرای طرح به علت مواجه شدن با مشکلاتی که مکانیزم کنترل آن آشکارساخته مجبور به تغییر در طرح و یا اصولا متوقف کردن اجرای یک طرح بشویم.

تکنیک های تازه

همزمان با پیشرفت تهیه طرح،تکنیک های تازه ای نیز برای بهبود بخشیدن به مکانیزم کنترل بوجود آمده است،ماشین های الکترونیکی به ویژه کامپیوتر طراحان را قادر ساخته که

بتوانند در هر لحظه پیشرفت اجرای طرح را کنترل کنند.

مراحل ارزیابی و کنترل
به منظور کنترل و ارزیابی دقیق اجرای هر طرح انجا مراحل زیر ضروری است:

1- ایجاد ظوابط استاندارد اجرای کار

2- مراقبت و نظارت مستقیم در انجام کارها

3- ارزیابی نتایج

4- تعیین انحرافات احتمالی و اقدام در جهت اصلاح انحراف در صورتی که مراحل  چهارگانه فوق

 

 

جهت مشاوره ایزو 45001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت ریسک با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *