ارتباط موثر راز موفقیت مدیران

ارتباط موثر راز موفقیت مدیران«در یک مفهوم ، اارتباط بین دو انسان،یک رفتار اجتماعی است و. ارتباطات، نوع خاصی از رفتار اجتماعی  است که طی آن، مفهوم مورد نظر  به کمک نشانه مختص به موضوع، به گیرنده انتقال پیدا می کند .

مفهوم از یک منبع (دهنده پیام) به گیرنده آن می رسد. این پیام به صورت رمز درمی آید

به وسیله نوعی ابزار (کانال) به گیرنده پیام می رسد و او آن را به صورت پیـــام در می آورد.  که هدف  دهنده پیام است. منبع پیام از طریق به رمز درآوردن یک فکر یا اندیشه به وجود می آید.

هنگامی که ما صحبت می کنیم کلام همان پیام است. هنگامی که می نویسیم، نوشته چیزی جز پیام نیست. کانال وسیله ای است که پیام از آن عبور می کند. منبع پیام و کانـال را مشخص می کند و ما باید تعیین کنیم که آیا از یک کانال رسمی یا غیررسمی استفاده می کنیم. گیرنده پیام، موضوع یا کسی است که پیـام به او داده می شود. ولی پیش از آنکه پیام گرفته شود باید نماد  موضوع  برای گیرنده پیام قابل فهم باشد. 

از نظران مدیران عوامل زیر مانع از یک ارتباط درست میشود.

۱) فقدان دانش

۲ ) مشخص نکردن اولویتها 

۳ ) گوش نکردن؛

۴ ) فقدان درک کامل سخن گوینده 

۵ ) توجه نکردن به نیازهای دیگران؛

۶ ) درست فکر نکردن و نتیجه درست نگرفتن

۷ )  وارد بحث و جدل شدن؛

۸ ) کمبود وقت؛

۹ ) حوصله نداشتن؛

۱۰ ) تلاش نکردن برای چاره جویی.

اگر این موارد برطرف نشود می توانند به طور چشمگیری ارتباط مدیران با بقیه را کاهش دهد .

به طور کلی ناتوانی در ایجاد ارتباطی موثر پیامدهای زیر را دربر دارد:

ـ از دست دادن کار؛

ـ عدم ایجاد تفاهم؛

ـ فروکش کردن شور و اشتیاق؛

ـ عدم کارایی و در نتیجه ایجاد خطا؛

ـ کاهش در قدرت تولید؛

ـ ناکامی و خصومت؛

ـ کاهش اعتماد به نفس؛

ـ عدم حضور در محل کار؛

ـ احساس بی علاقه گی نسبت به محیط کار؛

ـ بی خوابی؛

ـ تغییردادن مکرر پرسنل؛

ـ تضعیف روحیه فعالیت گروهی؛

ـ کاهش خلاقیت؛

ـ روحیه ضعیف؛

ـ پرسنل افسرده و غمگین.

ارتباط خوب کارمندان مدیران چه نقشی در پیشرفت در مدیریت دارد
من با یک مثال نقش مدیر را در کسب و کار توضیح میدهم
: یک سازمانی که کارکنانی مغموم،افسرده، خسته و بی انگیزه دارد،
آیا می‌توان وضعیت همه‌ی کارکنان را به شرایطی خارج محیط کار مربوط کرد؟

بدون شک وضعیت کارمندان در بهبود وضعیت سازمان نقش مهمی دارد وقتی مدیر بدون توجه به همه‌ی این موارد تنها بر زمینه اقتصادی تاکید دارد بدون شک بعد از مدتی به جای پیشرفت با پسرفت روبه رو خواهد شد چون شرایط روحی بد کارکنان مانع پیشرفت در سازمان می شود
.در این جا مدیرمیتواند با کارکنان ارتباطی سالم برقرار کند و با مشارکت دادن کارکنان در سهمی که از پروژه ها دریافت می‌کنند انگیزه و روحیه بالا را به کارمندان باز گرداند.وباعث بازدهی و کارایی بیشتر کارکنان شود . 

پس مدیران به این موضوع مهم توجه بسیار داشته باشند چراکه موردی که در درجه اول باعث بهبود روحیه کارکنان و پیشرفت کار و موفقیت میشود همین موضوع است.

 

مشاور ایزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *