لوگو

اختصاص دادن امتیاز شغلی

این موضوع حساس ترین مرحله ارزشیابی است زیرا در تعیین امتیاز برای هر عامل شغل ممکن است کارشناس تحت تاثیر پیش داوری،نظریات شخصی و یا بلاخره فشارهای محیط قرار گیرد.

برای مثال

مثلا بعضی کارشناسان ارزشیابی ذاتا تمایل به دادن امتیاز زیاد به بعضی وظائف و یا بعکس امتیاز کم به بعضی دیگر دارند که طبعا هر دو حالت در غیر واقعی ساختن نتیجه ارزشیابی اثر مشابه دارد.

اعمال نظر شخصی کارشناس

خاصیتی که کم و بیش معایب اعمال نظر شخصی کارشناس را می تواند جبران کند ثبات او در تعیین امتیاز است،در صورتی که این ثبات حفظ شود حتی اگر سطح امتیازات هم پایین تر از حد لازم تعیین شود به مصادق ((ظلم بالسویه عدل است)) تا حدی نتیجه را قابل قبول می نماید.

سپس…

پس از مشخص شدن امتیاز هر یک از عوامل تشکیل دهنده هر شغل امتیازات مربوطه جمع می شوند، جمع امتیازات هر شغل تعیین کننده ارزش آن شغل نسبت به بقیه مشاغل است.

برای مثال

مثلا اگر در شرایط احراز شغل برای کارمند بایگانی تحصیلات معادل دیپلم متوسطه و دو سال تجربه کار و سلامت جسمی لازم و سالم بودن پاها و دست ها طکر شده باشد با استفاده از آئین نامه امتیازات ممکن است به طریق زیر عمل نمود:

بدین ترتیب جمع امتیازات بایگان فرضی معادل با 299 است و فرض اینکه حداکثر و حداقل امتیازات طبق آئین نامه به ترتیب 900 و 210 باشد ارزش نسبی این شغل نسبت به بقیه مشاغل مشخص می گردد.

 

جهت مشاوره ایزو و بحث امتیازات شغلی برای سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.

02177942240-77959675

 

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *