احساس عدم ارزشمند بودن

احساس عدم ارزشمند بودن

با احساس عدم ارزشمند بودن در کار چه باید کرد؟


با احساس عدم ارزشمند بودن در کار چه باید کرد؟با ما همراه بمانید:


اصلاً جالب نیست برای کاری تلاش کنید و زحماتتان دیده نشود،پس، چگونه میتوانید بدون اغراق و بزرگنمایی،دستاوردهایتان را برجسته سازید؟ در خصوص این عدم قدردانی با چه کسی باید صحبت کنید؟ و در


صورت عدم تغییر شرایط، چقدر باید در شرکت بمانید؟


پیشرفت های حرفه ای بالقوه مان

به نظر آنی مک کی – نویسنده کتاب «چگونه در محل کار خوشحال باشیم» – چیزی بدتر از دیده نشدن و شنیده نشدن در محیط کاری وجود ندارد،همه ما نیاز داریم بابت تلاش هایمان مورد تقدیر قرار بگیریم و به


همین علت، وقتی همکارانمان کمک ها و تلاشهایمان را نمیبینند،احساس عدم تعلق به ما دست میدهد و ممکن است نگرانی موجهی راجع به پیشرفت های حرفه ای بالقوه مان پیدا کنیم،با این حال،به زعم


کارین دیلون – نویسنده کتاب «راهنمای HBR درخصوص سیاست های کاری» – ما برای تغییر شرایط کاملا ناتوان هم نیستیم،راه های بسیاری وجود دارند که میتوانیم به کمک آنها مردم را متوجه تلاشهایمان


بکنیم و کلید آن در «یافتن راه هایی دیپلماتیک برای ارتقای خودمان است.»


در اینجا به برخی از این راه ها اشاره میشود:

1-واقع بین باشید؛

به گفته مک کی، پیش از هر اقدام از خود بپرسید که آیا راجع به میزان قدردانی که «از رئیس، همکاران، همتایان و مشتریان» دریافت میکنید واقع بین هستید یا خیر وی پیشنهاد میکند که به هنگام احساس


عدم قدردانی،از خودتان بپرسید که آیا کارم فوق العاده بود؟ اگر مطمئن نیستید، نظر شخص دیگری مثل «همکار رده بالاتر» یا همکاری را که برایش احترام قائلید، بپرسید.


2-با رئیستان صحبت کنید؛

مک کی اضافه میکند که اگر تلاشهایتان بی پاسخ می مانند، با رئیستان وارد گفتگو شوید. اگر مدیر شما یک مدیر متوسط است که توجه چندانی به نیازهای انسانی ندارد، میتوانید به او نشان دهید که خواهان


دیالوگ بیشتری درخصوص عملکردتان هستید،اگر هم مدیرتان در رده نسبتا خوب قرار دارد، ممکن است به این یادآوری نیاز داشته باشد. پیشنهاد مک کی این است که با این جمله شروع کنیم: «مایلم راجع به


سه ماه گذشته صحبت کنیم تا متوجه نقاط قوتم شده و بدانم در چه بخشهایی نیاز به یادگیری بیشتر دارم»


3-تیمتان را به چشم بیاورید؛

به گفته دیلون، اگر تیمی را رهبری میکنید، باید به دنبال راه هایی بگردید که از طریق آن بتوانید کارهای گروه را به دیگران شرح داده و علت اهمیت آن را یادآور شوید،راه های بهتری برای جلب توجه رئیستان


بیابید،اجازه ندهید که گزارش ها یا ارائه ها بدون مشخص شدن اینکه چه کسی آنها را تهیه کرده است، بیرون بروند.


4-از کمک های سایرین تقدیر کنید؛

یکی از راه های مطمئن برای دیده شدن کارتان – گرچه ممکن است متناقض به نظر برسد – «ستودن و قدردانی از دیگران است». در اغلب موارد، پاسخ شخص مقابل به این کار، اقدام متقابل است. اگر رئیستان


بازخورد مثبتی را ارائه نمیکند، با اعضای تیمتان راجع به اینکه چطور میتوانید همدیگر را حمایت کرده و خوشبینی را ایجاد کنید، صحبت کنید.


5-به خود اعتبار ببخشید؛

دیلون معتقد است که اگرچه مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتن بابت کارتان بسیار عالی است، لکن نباید تمام انگیزه خود را از افتخارات، تقدیر و قدردانی های دیگران دریافت کنید. او همچنین می افزاید: «مراقب


باشید که به هنگام اندیشیدن به کارهای اشتباهتان، وارد فاز عدم کفایت و نالایقی نشوید، بلکه بُردهایتان را لیست کنید»


6-سازمانتان را ترک کنید!

اگر همچنان در شرکتتان احساس بی ارزشی میکنید، ممکن است دال بر این باشد که آن شرکت جای مناسبی برای شما نیست،همه ما در مشاغلی می مانیم که به دلایل بسیار ممکن است مناسب ما


نباشند؛ شاید به کسب تجربه احتیاج دارید یا به این دلیل نتوانید جابجا شوید که میخواهید در مکان جغرافیایی معین باشید، ولی اگر میخواهید شغلتان رضایت بخش تر باشد و تمام راه ها را نیز امتحان کرده اید،


شاید زمان آن فرا رسیده است که به دنبال کار دیگری بروید.


جهت مشاوره ایزو 45001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.


02177942240-77959675


مشاوره در امر مدیریت ریسک با آریان گستر


در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.


↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

@Aryangostarco

 

شرکت آریان گستر

Summary
Article Name
عدم ارزشمندبودن
Description
4-از کمک های سایرین تقدیر کنید؛ یکی از راه های مطمئن برای دیده شدن کارتان - گرچه ممکن است متناقض به نظر برسد - «ستودن و قدردانی از دیگران است». در اغلب موارد، پاسخ شخص مقابل به این کار، اقدام متقابل است. اگر رئیستان بازخورد مثبتی را ارائه نمیکند، با اعضای تیمتان راجع به اینکه چطور میتوانید همدیگر را حمایت کرده و خوشبینی را ایجاد کنید، صحبت کنید.
Author
Publisher Name
مشاوره ایزو
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *