لوگو

آیا شما فرد برونگرایی هستید؟‌

آیا شما فرد برونگرایی هستید؟‌با ما همراه بمانید:

کارل گوستاو یونگ روانشناس مشهور سوئیسی است، او در سال ۱۹۶۰ میلادی، دو مفهوم برونگرایی و درون‌گرایی را به‌عنوان شاکلۀ اصلی شخصیت افراد مطرح کرد، یونگ این دو ویژگی را بر مبنای منبعی دسته‌ بندی کرد که افراد از آن انرژی می‌گیرند.

فعالیت‌های اجتماعی

بر این اساس، برونگراها افرادی هستند که از طریق شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و ارتباط با دیگران انرژی می‌‌گیرند در مقابل، درون‌گرایان برای تأمین انرژی موردنیاز خود به سکوت و تنهایی احتیاج دارند.

برونگراها

یونگ در تحقیقات خود دریافت که این دو مفهوم مطلق نیستند بلکه مانند دو سرِ یک طیف هستندt افراد می‌توانند در سراسر این دو طیف قرار بگیرند؛ یعنی برونگراها حتما برخی ویژگی‌های درونگرایی را هم در خود دارند و برعکس.

ویژگی‌های اصلی افراد برونگرا
  • برونگراها با خصوصیاتی مانند خوش‌مشربی، تفریح با دوستان، و حضور مداوم و خستگی‌ناپذیر در فعالیت‌ها شناخته می‌شوند.
  • روان‌شناسان در طی سال‌ها مطالعه، ویژگی‌های این گروه از افراد را شناسایی کرده‌اند. در ادامه، ۸ مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های برونگرایی را معرفی می‌کنیم.

▪️تمایل زیادی به برقراری ارتباط با دیگران دارند

گسترش شبکۀ ارتباطی

افراد با خصلت‌های برونگرایی عاشق گسترش شبکۀ ارتباطی خود هستند، آنها در مشاغلی موفق‌ترند که نیاز به تعامل بالا با دیگران دارد. این افراد نگران موقعیت‌های ناشناخته و آشنایی با افراد جدید نیستند.

از سکوت و تنهایی بیزارند

افراد برون‌گرا انرژی خود را در تعامل و حضور در کنار دیگران کسب می‌کنند.

جهت ارائه خدمات مشاوره ایزو می توانید با شرکت آریان گستر ارتباط برقرار کنید:
از حضور در کنار دیگران لذت می‌برند

برونگراها از حضور در گروه‌های شلوغ و بزرگ لذت می‌برند. آنها معمولا سردستۀ گروه‌شان می‌شوند و برنامه‌ریزی ها را به عهده می‌گیرند. این افراد به‌ندرت دعوت به مهمانی یا هر نوع فعالیت جمعیِ دیگر را رد می‌کنند.

دوستان زیادی دارند

افراد برونگرا به‌راحتی دوستان جدید پیدا می‌کنند، آنها تمایل زیادی به برقراری ارتباط دارند چون از انرژی دیگران بهره‌مند می‌شوند.

مشکلات خود را بیشتر با دیگران در میان می‌گذارند

درونگراها ترجیح می‌دهند مشکلات‌شان را علنی نکنند، اما برونگراها تمایل بیشتری دارند که دربارۀ مشکلات‌شان با دیگران گفت‌وگو کنند و راهنمایی بگیرند.

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.
خوش‌‌مشرب و خوش‌بین هستند

افراد برونگرا معمولا با کلماتی مانند خوشحال، مثبت‌اندیش، شاد و اجتماعی توصیف می‌شوند. آنها کمتر در تفکر در مشکلات‌شان غرق می‌شوند. هرچند این افراد هم مانند دیگران درگیر مشکل می‌شوند، اما ترجیح می‌دهند مسائل را نادیده بگیرند و به آینده خوش‌بین باشند.

ریسک‌پذیر هستند

برونگراها اهل ریسک پذیری هستند. برخی نظریه‌ها شکل خاص مغز آنها را عامل این خطرپذیری می‌داند.

انعطاف‌پذیر هستند

برونگراها سازگاری بالایی در موقعیت‌های مختلف دارند. گرچه ممکن است در فعالیت‌هایی مانند کار و تفریح، سازمان‌یافته عمل کنند اما از گرفتن تصمیماتِ آنی نمی‌ترسند.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarcoشرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *