لوگو

آمادگی اضطراری

آمادگی اضطراری عامل حیاتی در پروسه تخریب است. کارگران می بایست بدانند چگونه به موقعیت های اضطراری احتمالی پاسخ دهند و مسیرهای خروجی می بایست مشخص و تعریف شده باشند. بیمارستان ها و مراکز درمانی در نزدیکی کارگاه می بایست مشخص شوند و نام، آدرس و شماره تلفن آنها نیز در دسترس باشد. تجهیزات امداد و کمک های اولیه می بایست در دسترس کارگران باشد. منظقه تخریب می بایست برای اطمینان از اینکه تنها افراد مجاز می توانند وارد کارگاه شوند بطور مشخصی علامت گذاری شده باشد. کلیه کارگران می بایست از تجهیزات حفاظتی فردی استفاده کنند و با انجام فعالیت های ایمن و اقدامات اضطراری آشنا باشند.

ماده 208 آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی:  در محوطه تخریب باید گذرگاه های مطمئنی برای عبور و مرور کارگران در نظر گرفته شود. این گذرگاه ها باید روشن و فاقد هر گونه مانع باشد.

مراحل انجام تخریب

  • کار را به دقت برنامه ریزی کنید.
  • تخریب دیوارهای خارجی و طبقات را ازبالای سازه شروع کرده و به قسمت پایین ادامه دهید.
  • اجزای سازه ای یا حمایتی در هر طبقه تا زمانی که طبقات فوقانی تخریب نشده اند جدا نکنید.
  • کلیه گچ بری ها یا سایر سنگ کاری های تزیینی را قبل از تخریب دیوارها جدا کنید.
  • زمانی که ریسک واژگونی سازه وجود دارد از انجام کار خودداری کنید تا زمانی که خطر از طریق شمع زنی، مهاربندی یا سایر اقدامات حفاظتی حذف گردد.
  • کلیه پله ها، مسیرهای رفت و آمد و نردبان ها را بازدید کرده و کلیه راه پله ها روشنایی داشته باشند.

ماده 209 آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی: به استثناء پلکان ها، راهرو ها و نردبان ها و درهایی که برای استفاده کارگران به کار می رود باید کلیه راه های ارتباطی دیگر ساختمان در تمام مدت تخریب مسدود گردد.

  • از طریق ناوه سربسته ( به وسیله آن اشیاء غیرضروری و نخاله ها را به پایین می فرستند) برای تخلیه فرستادن مواد تخریب به زمین استفاده شود.

ماده 211 آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی: مصالح ساختمانی نباید به وسیله سقوط آزاد به خارج پرتاب شود، مگر آنکه پرتاب از ئاخا کانال های چوبی یا فلزی انجام گیرد.

ماده 212 آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی: کانال های چوبی یا فلزی که برای هدایت مصالح به خارج به کار می رود چنانچه بیش از 45 درجه شیب داشته باشند باید از چهار طرف کاملا مسدود باشد، به استثنای دهانه هایی که برای ورود و خروج مصالح تعبیه گردیده است.

ماده 213 آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی:: دهانه خارجی کانال های چوبی یا فلزی باید مجهز به درچه محکمی بوده و در هنگام کار به وسیله یک نفر کارگر مراقبت شود و در سایر مواقع درب آن مسدود باشد. همچنین در ابتدای کانال های مزبور نیز باید تدابیر ئ احتیاطات لازم برای جلوگیری از سقوط اتفاقی کارگران به داخل دهانه ورودی به کار برده شود.

آزبست یا سایر ضایعات سمی می بایست قبل از آغاز به تخریب هر سازه ای جدا گردند. پایداری سازه به واکنش قسمت های مختلف بستگی دارد. یک مرحله نادرست در جداسازی این قسمت ها می تواند منجر به واژگونی ناگهانی و غیر برنامه ریزی شده گردد.

ماده 197 آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی: کلیه شیشه های موجود در در و پنجره ها باید قبل از شروع عملیات تخریب، درآورده شده و در محل مناسبی انبار گردد.

جهت مشاور OHSAS 18001 کارشناسان آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
مشاوره ایزو 14001 تخصص ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *