مدل EFQM

مدل EFQM در کشور ما ایران ، به سبک و سیاق فرهنگ جامعه و به پیروی از اصول و قوانین حاکم بر بازار اصناف مختلف بومی سازی شده و هر سال تقریبا در تمام صنف ها به صورت دستورالعمل تخصصی اجرایی، قابل پیاده سازی در سازمان است. بسیاری از شرکت های ایرانی این مدل را در سازمانشان پیاده سازی می کنند و هر سال در توسعه این مدل و اجرای بیشتر مفاد درون آن کوشش می کنند.

همچنین، مدل EFQM به تمام ابعاد سازمان ورود می کند. از ایجاد برنامه و هدف برای مدیران و رهبران سازمان و حمایت از ذینفعان ، تا مدیریت مدیران میانی و ایجاد ارزش برای کارکنان به عنوان ارکان سازنده بعد درونی ، تا ایجاد برنامه مدیریت کردن مشتریان و ایجاد ارزش برای جامعه و هدف گذاری برای نمایندگان به عنوان سازندگان اصلی بعد بیرونی سازمان. همه اینها در EFQM درگیر خواهند بود.

EFQM در سازمان تمام فرایندها را بررسی می کند و بازنگری می کند.

(تعریف فرایند: مجموعه فعالیت هایی که به منظور هدف خاصی و با منابع خاصی و در زمان مشخصی انجام شود و نتایج قابل قبولی را ایجاد کند)

در EFQM تمام فرایند ها ثبت می شود و مسئول تمام این فرایند ها مشخص می شود و تعیین می شود که نتایج این فرایندها بر چه اساسی باید باشد و چگونه باید گزارش آن استخراج شود. شاخص های کلیدی در نتایج فرایند ها (KPI) ها چیست و حتی شاخص های موفقیت در نتایج (CSF) نیز تعریف می شود. در EFQM مشخص می شود واحد های CRM و CEM باید چگونه فعالیت کنند و حتی برای مدیریت کردن نمایندگان دستورالعمل هایی تعریف می شود.

EFQM به تمامی ابعاد سازمان نگاه می کند و تمام زوایای معماری سازمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برای مشاور ایزو و مشاور EFQM همین حالا با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *