5 قدم ساده در یک برنامه بازاریابی یا مارکتینگ پلن
5 قدم ساده در یک برنامه بازاریابی یا مارکتینگ پلن را می توانید در متن زیر مزالعه بفرمایید:
1- شناسایی مزیت های محصول
تمامی مزیت ها را بنویسید (تمامی مزیت هایی که برای مشتری وجود داره، نه فقط ویژگی های محصول)مثال:ویژگی های تلویزیون مانند ابعاد، اتصال به اینترنت و …
اگرچه بر اساس ویژگی محصول انتخاب صورت می گیرد، اما بر اساس ویژگی محصول خرید انجام نمی شود.
مثال:سایت فروش بلیط هواپیما
-ویژگی محصول: توضیحات در مورد پروازها، مقایسه قیمت ها و…
-مزیت:در آن توضیحاتی در مورد مکان های توریستی آمده است.
2- تشخیص مشکلاتی که محصول شما آنرا حل می کند
3- احساسات را تحریک کنید
(احساسات مانند: ترس، غرور، شادی، گناه، حسادت و…)انتخاب ها منطقی و براساس ویژگی هاست، اما نکته کلیدی این است که: خریدها براساس احساسات انجام می شود.
انتخاب ها بر اساس ویژگی ها ست. عقلانی و منطقی اما خرید بر چه اساسی است؟ خرید هم بر اساس احساسی مانند ترس برای خانواده شکل می گیرد.
4- شناسایی مخاطب هدف
– اطلاعات مربوط به مشتری ایده آل (پرسونای مخاطب) را بنویسید. (جنسیت، سن، درآمد، وضعیت تاهل، شغل، سفر، فرزندها، روش زندگی، محل ژندگی، مسکن، علایق و تفریح…)
این اطلاعات با جزییات بیشتر می تواند دقت شما را بیشتر کند.
جزییاتی مانند:
-اهل رستوران رفتن است؟ خودش آشپزی می کند؟ چه نوع غذایی دوست دارد؟
-چه کتابهایی مطالعه می کند؟
-چگونه جستجو می کند؟ چگونه آموزش می بینند؟
5- حضور داشتن در مکانهایی که مخاطب حضور دارد
– در کجا می توان این افراد را پیدا کرد؟
– برای تفریح به کجا می رود؟
– وقت خود را بیشتر درکجا می گذراند
– کجا خرید می کند؟
– کدام رستوران می رود؟
– اهل کدام شبکه های اجتماعی هست؟ در کدام گروه ها عضو هست؟
– چه مجلات و روزنامه هایی مطالعه می کند؟
– از این طریق می توانید درجایی باشید که تعداد زیادی از مخاطبین شما هستند.
#مقاله_های_مدیریتی
#طرح_بازاریابی
جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675
گواهینامه CE اروپا از تخصص های ماست.
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.