مدل تعالی سازمانی
در اين بخش اطلاعاتي در رابطه با مدل تعالی سازمانی ارائه شده است:
مدل تعالی سازمانی مدلی است که سازمانها را ارزیابی و عملکرد آنها رااندازه گیری می کند. این مدل به سازمانها کمک می کند تا با مقایسه وضعیت موجود و مطلوب خود تفاوتها را شناسایی کنند ، سپس با بررسی علل وقوع این تفاوتها راه حلهای بهبود وضع موجود را پیدا و آنها را اجرا نمایند.
تعالی سازمانی چیست ؟
تعالی به عملکرد برجسته مدیریت یک سازمان که به دستیابی به نتایج درخشان منتهی شده و از مفاهیم بنیادی مدیریت به شرح ذیل نشات گرفته باشد اطلاق می شود.
١.نتیجه گرایی
٢.تمرکز برمشتری
٣.راهبری و ثبات در هدف و مقصود
٤.مدیریت بر مبنای فرآیندها و واقعیات موجود
٥.مشارکت فعال کارکنان در مسیر بهبود
٦.تفکر اصلاحی و نوآورانه مستمر
٧.حفظ و توسعه رابطه سودمند دو جانبه با طرفها و شرکای تجاری
٨.پذیرش مسئولیتهای اجتماعی
پینگ بک اصول و مباني مدل تعالي ( سرآمدي ) سازماني