انواع خطاها در ارزيابی عملكرد
انواع خطاها در ارزيابی عملكرد را در متن زیر می توانید دنبال بفرمایید:
۱ – خطای سختگیری، محافظه کاری و تساهل یا تسامح:
♦ در امتیازدهی به کارکنان امتیازات خیلی بالا، خیلی پایین یا گرایش به وسط بدهیم.
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
۲ – خطای هالهای
♦ یک خصوصیت در کارکنان، ادراک فرد ارزیابی کننده را تحت تاثیر قرار دهد و در واقع یک صفت پوشاننده صفات دیگر میشود.
۳ – خطای تعمیم (فرافکنی):
♦ نسبت دادن صفات خود به شخص ارزیابی شونده.
۴ – خطای کلیشه ای:
♦ دسته بندی افراد براساس صفات و ویژگیها.
♦ در حالی که هر ویژگی در هر شخص متفاوت از دیگری است.
۵ – خطای تعصب (جانبداری):
♦ امتیازدهی به کارکنان بر اساس علاقه و تعصب.
۶ – خطای تشدید تعهد:
♦ فرد ارزیاب برای نشان دادن این که تصمیم اولیه اش غلط نبوده است، اصرار بر ادامه تصمیم اولیه اش دارد هر چند نادرست باشد.
مشاوره EFQM با آریان گستر
۷ – خطای تاخر(تازگی):
♦ امتیازدهی به فرد براساس آخرین ذهنیتی که از شخص در نظرمان وجود دارد.
۸ – خطای مقایسه (مقابله):
مقایسه نفرات پشت سرهم که اگر چند نفر پشت سر هم ارزیابی شوند هر فرد نسبت به افراد قبل خود ارزیابی میشود.
لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
@Aryangostarco