برخی وظایف مهم مدیر بازاریابی:

برخی از وظایف مهم یک مدیر بازاریابی به شرح زیر می باشد:

  • طراحی و به روز کردن سایت اینترنتی و اجرای بازاریابی الکترونیک
  • شناسایی مشتریان فعلی و طبقه بندی آن ها بر حسب سن، جنس، درآمد، موقعیت جغرافیایی، حساسیت ها نسبت به رنگ، قیمت، خدمات و پیش بینی نوع و مقدار تقاضای سالیانه هر گروه و توان تأمین بنگاه خودی
  • رجوع و فراخوانی مشتریان گذشته و کشف علت عدم خرید و قطع ارتباط آن ها و حل مشکلات فی ما بین
  • اندازه گیری رضایت مشتریان و طراحی برنامه هایی برای افزایش رضایتمندی آن ها
  • شناسایی فرصت های افزایش تولید، افزایش فروش، افزایش سود و تجزیه و تحلیل و طراحی برنامه های اجرایی برای بهره گیری از فرصت ها
  • انجام تحقیقات بازار و جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز از مصرف کندگان، رقبا، عوامل توزیع (عمده فروش، خرده فروش)
  • شناسایی مصرف کنندگان دولتی و سازمانی مانند انجمن ها، اتحادیه ها، فروشگاه های زنجیره ای، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز بزرگ خرید و فروش و طراحی برنامه های خاص برای آنان
  • ایجاد رابطه(مکاتبه، مصاحبه، تماس حضوری یا تلفنی،…) با مشتریان، تصمیم گیرندگان اصلی در مورد خرید و تدارکات، مسئولین مالی و مدیران مؤثر
  • تخمین و پیش بینی فروش انواع محصولات به تفکیک در ماه، فصل، شش ماهه و سالانه به گروه های مشتریان
  • هم فکری و هماهنگی با مدیر تولید در مورد افزایش تولید، تنوع محصول و ساخت محصولات جدید
  • طراحی و توسعه محصولات جدید به کمک واحدهای طراحی یا R&D
  • شناسایی و آنالیز محصولات رقبا (از نظر ابعاد، اندازه، رنگ، قیمت، بسته بندی، ویژگی های مربوط به فصل و …) تجزیه و تحلیل SWOT
  • مطالعه سوابق هر محصول و رسم منحنی عمر آن

برای مشاور ایزو و مشاوره استراتژی با آریان گستر تماس حاصل فرمایید.این مجموعه یکی از پیشتازان این حرفه در زمینه مشاوره استراتژی و سایر سیستمهای مدیریتی می باشد.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

مشاور  EFQM تخصص ماست.

ایزو 9001 با آریان گستر

02177942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *