مدل 7-S مکینزی:

این مدل اولین بار توسط شرکت مشاوره مکینزی (Mckinsey) ابداع شد. این مدل یک چارچوب مدیریت است که هفت عامل سازماندهی یک شرکت را در یک نگاه کلی و مؤثر بیان می کند.

7 مدل ذکر شده شامل موارد زیر می باشد:

  1. استراتژی: این طرح برای حفظ و ساخت مزیت رقابتی در رقابت طراحی شده است.
  2. ساختار: روشی که سازمان یافته است و که به چه کسی گزارش می دهد.
  3. سیستم ها: فعالیت ها و روش های روزانه ای که کارکنان درگیر می شوند تا کار را انجام دهند.
  4. ارزشهای مشترک: زمانی که مدل برای اولین بار توسعه یافت، به عنوان “اهداف پراهمیت” نامیده می شد، این ارزش های اصلی شرکت است که در فرهنگ شرکت ها و اخلاق کار عمومی اثبات شده است.
  5. سبک: سبک رهبری تصویب شده.
  6. کارکنان: کارمندان و توانایی های عمومی آنها.
  7. مهارت ها: مهارت ها و صلاحیت های واقعی کارکنانی که برای شرکت کار می کنند.

مدل 7-S را می توان در طیف گسترده ای از شرایط مورد استفاده قرار داد که در آن چشم انداز مفید هماهنگی وجود دارد، برای مثال در موارد زیر کاربردی است:

  • بهبود عملکرد یک شرکت.
  • بررسی اثرات احتمالی تغییرات آینده در یک شرکت.
  • هماهنگی بخش ها و فرایندهای ادغام در حین عملیات ادغام و یا اکتساب.
  • تعیین بهترین شیوه استراتژی پیشنهادی.

برای مشاوره ایزو علی الخصوص ایزو 9001 با آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

مشاور  EFQM تخصص ماست.

02177942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *