شاخص های کلیدی عملکرد  KPI

مقاله زیر اطلاعاتی را در مورد شاخص های کلیدی عملکرد KPI ارائه می نماید.با ما همراه باشید:

یک شاخص کلیدی عملکرد قابل اندازه گیری است که نشان می دهد که چگونه یک شرکت به اهداف کلیدی کسب و کار رسیده است. سازمان ها از  (Key Performance Indictors (KPIها در سطوح مختلف استفاده می کنند تا موفقیتشان را در رسیدن به اهداف ارزیابی کنند.

KPI  های سطح بالا ممکن است بر عملکرد کلی شرکت تمرکز کنند، در حالی که KPI های کم سطح ممکن است بر روی فرایندهایی در بخش هایی نظیر فروش، بازاریابی یا مرکز تماس تمرکز کنند.

KPI  تنها به عنوان اقداماتی الهام بخش ارزشمند است. اغلب سازمان ها کورکورانه KPI های شناخته شده صنعت را پذیرفته و سپس تعجب می کنند که چرا KPI تجارت خود را منعکس نمی کند و نمی تواند بر تغییرات مثبت، تاثیر بگذارد.

یکی از مهمترین اما نادیده گرفته شده، جنبه های KPI این است که آن ها یک نوع ارتباط هستند. به همین ترتیب، آن ها با همان قواعد و شیوه های بهتر همانند هر نوع ارتباط دیگر همکاری می کنند. اطلاعات مبهم، روشن و مرتبط بسیار بیشتر قابل جذب و عمل است.

به منظور توسعه یک استراتژی برای شکل گیری KPI، تیم شما باید با اصول اولیه شروع کند و درک اهداف سازمانی خود، چگونگی برنامه ریزی برای دستیابی به آنها و اینکه چه کسی می تواند بر روی این اطلاعات پردازش کند.

این باید یک فرایند تکراری باشد که شامل بازخورد از تحلیلگران، مدیران بخش ها و مدیران می شود. همانطور که این امر به نمایش گذاشته شده است، شما درک بهتری از فرآیندهای کسب و کار را با KPI سنجیده خواهید داشت و با آن ها این اطلاعات باید به اشتراک گذاشته شود.

تعیین شاخص های کلیدی عملکرد KPI کمک بسیاز شایانی به سازمان در جهت ارزیابی عملکرد می نماید.

برای مشاوره ایزو و مشاوره استرتژی با آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

مشاور  EFQM تخصص ماست.

ایزو 9001 با آریان گستر

02177942240-77959675

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *