کاربرد و مزایای تحلیل گفتمان در مدیریت منابع انسانی

کاربرد و مزایای تحلیل گفتمان در مدیریت منابع انسانی را در متن زیر می توانید دنبال بفرمایید:

متودولوژی مناسب برای نظریه پردازی و تحلیل و انتقال تجربیات مدیران
روشهای کیفی

♦ تحلیل گفتمان ، روشی است رابط زبانشناسی و جامعه شناسی. این روش، یکی از روشهای کیفی در پارادایم انتقادی است که به شدت عملگرایانه بوده و فرض اصلی آن این است که ارتباطات، نوعی تعامل اجتماعی است که یک شکل سازمانی کاملاً مناسب دارد و مهمتر از همه، پی در پی سازمان یافته است، این روش رویه هایی را که بر اساس آن سخنرانان به تولید سخنان، سازماندهی ارتباط و ایجاد حس وفاق و هم صحبتی می پردازند، تشریح کرده و بکار می گیرد.

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
روش شناختی منظم

♦ برخی محققان بر این اعتقادند که تحلیل گفتمان به عنوان یک روش کیفی مناسب برای نظریه پردازی در مدیریت منابع انسانی است،تحلیل گفتمان به طور خاص با ضبط تصاویر و مکالمات معتبر، به دنبال یک فرآیند روش شناختی منظم ، جستجو کنندگان را قادر می سازد تا نتیجه گیری های نظری و مدل هایی را در مورد موضوعات HR تهیه کنند.

مشاوره ایزو 13485 تخصص ماست.

پروژه تحقیقاتی

♦ در مقاله ای که در ادامه آپلود شده است، با تکیه بر روش تحلیل گفتمان یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه Bayreuth انجام شده است و نمونه ای از چگونگی استفاده از تحلیل گفتمان برای بررسی مدیریت تجربه مدیران منابع انسانی و فرایند نظریه پردازی است،این پروژه یک الگوی نظری را ارائه می دهد که فرآیندهای ارتباطی انتقال تجربه را در بین افراد سازمان استخراج می کند.

حوزه مدیریت منابع انسانی

♦  روش تحلیل گفتمان میتواند روشی بسیار مناسب برای استخراج نظریه و انجام تحقیقات کیفی در حوزه مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی باشد،این روش کیفی به ویژه برای جنبه انسانی و رفتاری (Human and Behavioral Side) بسیاری از تئوریهای مطرح شده در حوزه مدیریت استراتژیک می تواند بسیار رهنما باشد.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *