ایزو 20000:

ایزو 20000 یک استاندارد جهانی است که نیازهای سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) را توصیف می کند. این استاندارد برای نشان دادن بهترین شیوه های توصیف شده در پیدایش چارچوب کتابخانه((ITIL طراحی شده است. ایزو 20000 همچنین از چارچوب های دیگر مانند چارچوب عملیات مایکروسافت پشتیبانی می کند.

ایزو 20000 متشکل از دو بخش است: یک مشخصات برای مدیریت خدمات فناوری (ISO 20000-1) و یک قانون برای مدیریت خدمات (ISO 20000-2).

ISO 20000 قبلا BS 15000 نامیده شد و توسط موسسات استاندارد بریتانیا (BSI)، بعنوان یک استاندارد بین المللی، تست و گواهینامه سازمان توسعه یافت.

برخی از مزایای ایزو 20000 شامل موارد زیر می باشد:

  • با نشان دادن قابلیت اطمینان و کیفیت خدمات مزیت رقابتی را ارائه می دهد.
  • دسترسی به بازارهای کلیدی را فراهم می کند، به طوری که بسیاری از سازمان های بخش عمومی معتقدند که ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات خود را مطابق با ISO 20000 نشان می دهند؛
  • اطمینان را برای مشتریان فراهم می کند که الزامات خدمات آنها برآورده می شود؛
  • اجرای سطح قابل اندازه گیری اثربخشی و فرهنگ بهبود مستمر را با فراهم کردن امکان ارائه دهندگان خدمات برای نظارت، اندازه گیری و بررسی فرآیندهای مدیریت خدمات ؛
  • کاهش هزینه های انطباق با بسیاری از مقررات، از جمله PCI DSS و Sarbanes-Oxley؛

کمک به استفاده از روشهای ITIL برای بهینه سازی منابع و فرایندها.

 

برای مشاور ایزو و مشاوره استراتژی با آریان گستر تماس حاصل فرمایید.این مجموعه یکی از پیشتازان این حرفه در زمینه مشاوره استراتژی و سایر سیستمهای مدیریتی می باشد.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

مشاور  EFQM تخصص ماست.

ایزو 9001 با آریان گستر

02177942240-77959675

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *