۱۶ سوال برای بهبود فرآیند فروش
۱۶ سوال برای بهبود فرآیند فروش را می توانید در متن زیر مطالعه بفرمایید:
قسمت بعدی
۱- آیا ویژگیهای یک خریدار ایدهآل را برای کسبوکارتان تعریف کردهاید؟
بزرگترین مانع اثربخشیِ فروش در کسبوکارهای کوچک تلاش برای راضی کردن همه است،مشتریان متفاوت و گوناگون، رویکردهای فروش متفاوتی میطلبند.
مشتریان و خریداران
داشتن مشتریان و خریدارانی با ویژگیهای کاملا متفاوت چیز بدی نیست، اما ایجاد فرآیند فروش و مکانیزم بازاریابیای که مناسب همهی این خریداران باشد کار دشواری است.
پس برنامههای بازاریابی و فروش در هر دوره باید روی یکی از گروههای خریداران متمرکز باشند:
در تعریف شخصیت مشتریان، پرسشهای زیر را در نظر بگیرید:
-آیا سندی که توصیفکنندهی خریدار ایدهآل باشد، در اختیار دارید؟
-آیا ویژگیهای خریدار ایدهآلتان مانند اندازهی شرکت و زمینهی فعالیت را مشخص کردهاید؟
-آیا تعریفتان اطلاعات دیگری در حیطهی کسبوکار را که ممکن است منحصر به مشتری ایدهآل شما باشد، دربر میگیرد؟
فروش مستقیمِ عمده به شرکتها
در فروش مستقیمِ عمده به شرکتها، هنگامی که با افراد مختلف سروکار دارید، از نام، بخش و عنوان سازمانی آنها اطلاع دارید؟خریدارانتان چه ویژگیِ منحصربهفرد دیگری دارند؟ جنسیت آنها چیست؟ در چه سن و سالی هستند؟ آیا خود، مدیر هستند یا معاملهگران شخصی؟
ادامه دارد…
جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675
گواهینامه CE اروپا از تخصص های ماست.
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.