لوگو

کسب و کار شطرنجی

 

 

هدف نهایی کسب و کارها

هدف نهایی بسیاری از کسب و کارها تولید منحصولات و خدماتی است که به درد مردم بخورد،مثلا یکی از این کسب و کار خط تولید صفحه و مهره های شطرنج است و ملزومات ورزشی است!

کارآفرین شدن

جالب است بدانید که گاهی داستان برعکس می شود و رابطه ی دو سویه ای بین این دو بوجود می آید،مثلا یک کارآفرین ملزومات شطرنج تولید می کند و یک شطرنج باز کارآفرین می شود⁉️

جاش مانیون

جاش مانیون که پیش از این یک استاد حرفه ای و بین المللی شطرنج در آمریکا بود و جز 80 شطرنج باز مطرح آمریکا به شمار میرفت؛ فارغ التحصیل رشته ی مدیریت تکنولوژی از دانشگاه ام آی تی است،او در سال 2009 یک پلتفرم مدیریت به نام ensighten را راه اندازی کرد که بازاریابان دیجیتال را به هم لینک کرده و نیازهای مشتریان دیجیتال را جمع آوری می کند.

شرکت های بزرگ

شرکت های بزرگی همچون بیمه ی سفر، بانک تی دی، پاناسونیک، نیویورک تایمز، هری و دیوید، مایکروسافت، کپیتال وان، والمارت و …از پلتفرم این شرکت استفاده کرده اند.

مانیون

مانیون یکی از کارآفرینان موفق آمریکا می گوید:شطرنج ابزاری بود که دقت زیادی را در من به وجود آورد تا هنگام مواجهه با مشکلات راه حل مناسب را پیدا کنم و باعث نزدیکی من به کسب‌وکار و زندگی‌ام شد،مانیون نخستین کارآفرینی نیست که به ارتباط میان شطرنج و کسب‌و کار اشاره می کند.

شرکت پی پالهم

پیترتایل مؤسس شرکت پی پالهم استاد دیگری از شطرنج است که در فدراسیون شطرنج ایالات متحده مقام آورده است و مفاهیم شطرنج را در کلاس های مقدماتی خود در دانشگاه استنفورد آموزش می داد،مانیون یکی از تفاوت‌های اصلی شطرنج و کسب‌وکار را این می‌داند که در شطرنج برخلاف کسب‌وکار، همه به تمام اطلاعات (داخل تخته)دسترسی دارند،او می‌گوید کارآفرینان می‌توانند برخی از درس‌های مهم کسب‌وکار را از بازی شطرنج بیاموزند.

نتیجه گیری راهبردی:

گاهی برای بهترین اقدام دیر نیست کمی صبر لازم است، اگر در زندگی دقت کرده باشید وقتی حرفی می زنید فکر می کنید چه گزینه های بهتری بود که می توانستم مطرح کنم یا وقتی اقدامی انجام می دهید ممکن است خیلی زود پشیمان شوید،شاید دلیلش این است که سنجیده عمل نکرده اید چیزی که از شطرنج آموختم این است که اگر حرکت خوبی به ذهنتان رسید،صبر کنید،بهتر از آن نیز خواهد آمد.

سخن آخر

شطرنج بازان بی تجربه به فرصتی که به‌دست می‌آورند به سرعت چنگ می‌اندازند تا بتوانند سرباز حریف را بگیرند و چون این حرکت را مشخص کرده‌اند به دنبال حرکت دیگری نمی‌گردند.

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE اروپا

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *