کارمندان موفق
رفتارها و عادتهایی که کارمندان موفق را از سایرین متمایز میکند.
اهداف شرکت را دنبال میکنند
یک مدیر خوب باید برای کارمندان خود هدفی تعیین کند که ارزش وقت و انرژی گذاشتن را داشته باشد. با این دیدگاه، کارمندان برتر این مسئله را باور کرده و تلاش میکنند برای رسیدن به هدف سازمان، تمام توان خود را به کار گیرند.
وظایف خود را به خوبی انجام میدهند
کارمندان برتر تمام تلاش خود را به کار میگیرند و انجام وظایف را در اولویت خود قرار میدهند.
توجه زیادی به زمان دارند
کارمندان برتر به این درک رسیدهاند که زمان اهمیت زیادی دارد و به آن احترام میگذارند؛ پس هم وقت خود و هم وقت دیگر کارمندان را با ارزش میدانند.
ارتباطات خوبی برقرار میکنند
مدیر باید بتواند ارتباط خوبی با کارمندان برقرار کند و به آنها ایده بدهد. کارمند برتر هم باید به دیگران ایدههای خوب بدهد و به خوبی به نظرات آنها گوش دهد.
کارها را زودتر انجام میدهند
هیچ چیز برای یک مدیر دلنشین تر از این نیست که از کارمند خوب بشنود: “من پیش بینی کردم در ادامهی پروژه با این مشکل رو به رو خواهیم شد و چند راه حل مؤثر برای آن پیدا کردهام.”
اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک میگذارند
کارمند خوب، اعتماد به نفس کافی برای اشتراک گذاری اطلاعات را دارد. این اعتماد به نفس به آنها قدرت یادگیری بیشتر و متخصص شدن را میدهد و بدین ترتیب آنها میتوانند ارزش خود را بالاتر ببرند.
به تصمیمات خود متعهد میمانند
کارمندان برتر همیشه به دنبال تصمیمات سخت هستند. آنها در راستای “مخالفت کنید اما متعهد باشید” گام بر میدارند؛ یعنی ممکن است با تصمیمهای سازمان موافق نباشند، اما وقتی تصمیمی اتخاذ میشود، به آن احترام میگذارند و نسبت به آن متعهد خواهند بود.
همیشه بازخوردهای خوب میدهند
بازخورد خوب نیاز به تفکر مثبت و اخلاق خوب دارد. کارمندان برتر همیشه به مدیران و همکاران خود بازخوردهای مثبت و هوشمندانه میدهند. رئیستان همانند شما نیاز به تشویق دارد و از این که مورد تائید قرار گیرد احساس خوبی خواهد داشت.
رفتار صادقانه دارند
کارمندان برتر رفتارهایی بر اساس صداقت و درستکاری دارند؛ حتی اگر این کار به نفعشان نباشد.
راهنمای خوبی برای سازمان هستند
یک مدیر موفق و بزرگ باید بتواند رهبران بیشتری را تربیت کند. کارمندان برتر وقتی با فرصتهای خوبی مواجه میشوند، همانند رهبر در سازمان خود عمل میکنند.
میدانند به چه چیزی نیاز دارند
کارمندان برتر دقیقا توضیح میدهند به چه چیزی نیاز دارند و این کار را برای رهبران خود آسانتر میکنند.
در مواقع لزوم تشکر میکنند
سپاسگزاری سبب بازدهی بیشتر میشود. مدیر باید بتواند این کار را به خوبی انجام دهد اما کارمندان برتر نیز برای ابراز تشکر و قدردانی، به موقع عمل میکنند.
همیشه پیشنهادات مفید دارند
کارمندان برتر متخصصان خوبی در سازمان هستند که حتی بیشتر از مدیرشان میدانند؛ پس آنها میتوانند ایدهها و پیشنهاداتی درباره بهبود امور دهند.
شاد هستند و همواره به دنبال شادی میروند
حرف زدن و خندیدن در محیط کار سبب میشود آرام تر باشید و بهرهوری خود را بالاتر ببرید. کارمندان برتر کسانی هستند که این محیط شاد و آرام بخش را با دیگران به اشتراک میگذارند.
در مواقع لزوم از حق خود دفاع میکنند
کارمندان خوب میدانند باید از حق خود دفاع کنند، زیرا ممکن است فرد دیگری کارشان را به نام خود تمام کند و اعتبار آنها را زیر سؤال ببرد. این اتفاق ممکن است در آینده منجر به شکست شود.
تلاش میکنند به ارزش سازمان بیفزایند
کارمندان برتر همیشه به بیش از وظایف محول شده فکر میکنند و همواره در تلاشاند با کارهای متفاوت به ارزش سازمان خود بیفزایند.
در زمان مناسب انتقاد میکنند
کارمند برتر اجازه نمیدهد کسی حقش را پایمال کند و از موفقیت او برای خود اعتبار به دست آورد، بلکه در زمانی که مرتکب اشتباهی میشوند، آنها را با گفتاری مناسب مورد سرزنش قرار میدهند.
پایبند به اصول اخلاقی هستند
کارمند خوب به هنجارهای اجتماعی، قوانین و استراتژیهای سازمان احترام میگذارد.
گاهی تصمیم میگیرند سازمان را ترک کنند
کارمندان خوب ممکن است به این نتیجه برسند که به دیدگاه، نیازها و چالشهای دیگری نیاز دارند؛ شاید نیازمند درآمد بیشتری باشند که سازمان نمیتواند از پس آن برآید. آنها در این شرایط به حداقلها قانع نمیشوند، بلکه به دنبال خواستهها و آینده بهتر گام بر میدارند.
مدیریت استراتژی–گواهینامه محصول(CE)–مشاوره سیستم های مدیریتی–
شماره های تماس:02177959675 02177942240
@Aryangostarco