پنج درسی که سال سخت به مدیران آموخت
مدیر بودن در میان بحران
وقتی بحران کرونا جهانگیر شد، شرکتها درجات مختلفی از آمادگی برای مواجهه با آن را به نمایش گذاشتند پتانسیل بالای بحران کرونا برای ایجاد اختلال در کسب و کارها و نیز اهمیتِ آمادهشدن برای بحرانهای بعدی باعث میشود به آموختههایمان از این بحران توجه بیشتری نشان دهیم ما این پنج درس مهم را از بحران کرونا گرفتیم:
جهت مشاور ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
1) اطلاعات را بهدرستی فیلتر کنیم
اینکه شما استراتژی کسب و کار خود را بر اساس اخباری که دیروز در رسانهها هایلایت شده تعیین کنید، اشتباه است. در عین حال، توجه به منبع اخبار و اهدافی که این منبع دنبال میکند هم نباید از نظر دور بماند.
2) بوروکراسی را در نظر بگیریم
ضروری است که تیمی معتمد و باهوش که اهرمهای لازم برای تصمیمگیری سریع و تاکتیکی را در مواجهه با بحران در اختیار داشته باشد، از قبل تعیین شده باشد تا هرچه سریعتر ردههای بالای شرکتی را در مسیر درست قرار دهد.
گواهینامه CE اروپا از تخصص های ماست.
3) برای بحران بعدی آماده شویم
همواره یک متغیر وجود دارد که موفقیت نسبی در عبور از بحران را تعیین میکند: میزان آمادگی و پیشبینی آمادگی برای بحران بعدی یا مرحله بعدی بحران فعلی حالا چارهای ندارد جز آنکه چیزی فراتر از واکنشهای خلقالساعه باشد.
4) به آنچه گذشت فکر کنیم
به جای آنکه نفسی به راحتی بکشیم و به روال عادی خود بازگردیم، باید از موقعیت اتمام احتمالی بحران به عنوان فرصتی برای یادگیری استفاده کنیم. در زمانی که بحران جریان دارد، واکنشها و اقدامات مختلف در قبال آن باید مستند شود و بعدا مورد استفاده قرار بگیرد.
5) برای یک جهان متفاوت آماده باشیم
باید انتظار داشته باشیم که بحران کرونا همه چیز را در جامعه و کسب و کارها تغییر داده باشد این تحولات در حوزههایی مثل خرید آنلاین، آموزش آنلاین و سرمایهگذاری در حوزه بهداشت و سلامت واضحتر است؛ اما به این حوزهها محدود نمیشود.
مقاله مدیریت تضاد یا تعارض در سازمان را نیز مطالعه بفرمایید:
با شماره های زیر ارتباط برقرار بفرمایید:
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
Instagram :@Aryangostarco