وظایف اصلی مدیریت

 قسمت اول

هر سازمانی بدون استثنا به مدیریت نیاز دارد.

▪️مدیریت از ابتدای تاریخ، احتمالا از زمان سومری‌ها تا امروز همیشه همراه بشر بوده است.

▪️به همین دلیل توضیحات و تعریف‌های بسیاری از مدیریت و وظایف مدیر در سازمان‌‌ها ارائه شده است.

▪️اما واقعا یک مدیر چه وظایفی دارد؟ و وظایف اصلی مدیریت کدام است؟

▪️پیتر دراکر در سال ۱۹۵۴ در کتابی به اسم «تمرین مدیریت» برای اولین بار از مدیریت به عنوان نقشی حرفه‌ای و منحصربه‌فرد در سازمان یاد کرد.

▪️او از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان مدیریت در جهان است که کتاب او منبع اصلی یادگیری برای دانشجویان مدیریت و حتی مدیران دارای تجربه است.

▪️از نظر پیتر دراکر مدیر، عاملِ پویایی و عنصر حیاتی هر سازمانی است که با ترکیب و برنامه‌ریزی درست منابع می‌تواند به اهداف سازمانی مثل تولید محصولات دست پیدا کند.

شرکت مهندسی مشاور آریان گستر در زمینه اخذ ایزو و مشاوره ایزو 9001 و سایر سیستم های مدیریتی فعالیت مینماید .

▪️بدون رهبری مدیر، سازمان توان استفاده از منابع خود را نخواهد داشت و متحمل هزینه‌های بسیاری می‌شود.

▪️پیتر دراکر در کتابش وظیفه اصلی مدیران را ایجاد و افزایش «بهره‌وری در افراد» بیان می‌کند.

▪️او معتقد است که یک مدیر برای رسیدن به این هدف باید پنج کار زیر را انجام دهد:

۱ – تدوین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کارمندان

۲ – سازماندهی وظایف، تخصیص منابع و واگذاری نقش‌های مناسب برای افراد

۳ – ایجاد انگیزه و تعاملات در کارمندان برای افزایش مشارکت تیم‌ها و انتقال درست اطلاعات

۴ – تنظیم اهداف قابل اندازه‌گیری و بررسی نتایج آن‌ها برای بهبود عملکرد سازمان

۵ – جذب نیروی انسانی متخصص و آموزش و پروش آن‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع سازمان

جهت مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *