لوگو

نگرانی بیش از حد

نگرانی بیش از حد را در سازمان ها را در متن زیر دنبال بفرمایید:

جهت مشاوره ایزو 9001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

←هفت هشت سال پیش بود، پسر کوچکم برای تغییر مقطع تحصیلی در آزمون ورودی یکی از دبیرستان های مشهور شرکت کرده بود. بخشی از فرآیند آزمون این دبیرستان یک تست فرافکن بود، شامل تعدادی جملات نیمه تمام که باید توسط دانش آموزان داوطلب ورود به این مدرسه تکمیل می شد. این تست ها کمک می کنند که شخصیت پاسخ دهنده بهتر شناخته شود.

از روی کنجکاوی سرک کشیدم تا هم از تست ها و هم از پاسخ های پسرم سر در بیاورم. یکی از سئوالات ( جملات ) نیمه تمام این بود:

←بزرگترین انتقادی که به پدر و مادرم دارم این است که…و پسرم جمله را این گونه کامل کرده بود که: ” بیش از حد نگران من هستند”خیرخواهی پدرانه و مادرانه گاهی باعث می شود که بیش از حد نگران بچه ها باشیم،بیش از حد مداخله کنیم و میدان را برای تجربه و رشد و بالندگی آنها محدودتر از آنچه باید باشد و انتظار دارند تعریف و تحمیل نماییم بعد از این مورد بود که یادم آمد چند بار برای بچه هایم بدون حضور خودشان لباس خریده ام و اغلب کوچک از آب درآمده اند! چرا بزرگ شدن بچه ها را دیر و سخت می پذیریم؟

مشاوره استراتژی با آریان گستر

در مورد کارکنان چه می کنیم؟

←چقدر بزرگ بودن آنها را به رسمیت می شناسیم و چقدر با آنها مثل بزرگسالان رفتار می کنیم؟ سهم آنها در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های سازمان چقدر است؟وقتی خودمان در سن و سال و موقعیت سازمانی امروز کارکنانمان بودیم چه انتظاری از مافوق داشتیم؟ کارکنان از مافوق هایشان چه انتظاراتی دارند؟ ما چقدر از این انتظارات را برآورده می کنیم؟ برنامه مان برای این مورد،از این به بعد چیست؟

سخن آخر

←تافلر در کتاب ” جابجائی در قدرت ” نوشته است همان گونه که 100 سال قبل، مالکان برای اداره موفق سازمان هایشان به مدیران وابسته شدند،مدیران هم در این سال های اخیر برای مدیریت موفق بر شرکت ها به کارکنان شان وابسته هستند. قدرت کارکنان را و انتظارات آنها برای داشتن سهم بیشتری از قدرت به رسمیت بشناسیم.

 

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *