لوگو

نوآوری و موفقیت

 

 

موفقیت‌آمیز بودن یک ایده

در مورد موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن یک ایده تنها زمانی می‌توان تصمیم گرفت که آن محصول وارد بازار شود کسب‌وکارهایی موفق هستند که بعد از شکست یک ایده استراتژی خود را تغییر می‌دهند.

استیو جابز

زمانی که استیو جابز اولین بار ایده‌ی آیپاد را مطرح کرد، دستگاهی به شکل آیپادهای امروزی در ذهنش نبود بلکه تنها قصد داشت هزاران آهنگ را در جیب لباس کاربران به شکلی قابل حمل جا دهد عملی کردن این ایده در آن زمان غیر ممکن به نظر می‌رسید زیرا هارد درایوهایی با آن اندازه‌ی کوچک و ظرفیت بالا هنوز تولید نشده بودند.

پیشرفت تکنولوژی

با این حال مدت زمان کوتاهی بعد از این اتفاق تکنولوژی به شکل قابل توجهی پیشرفت کرد، تمرکز استیو جابز روی موارد غیر ممکن موفقیت‌های زیادی برای او داشته است؛ اما همه‌ی این ایده‌ها موفقیت‌آمیز نبوده‌اند و او شکست‌های زیادی را نیز تجربه کرد،The Lisa، کامپیوتر NeXT، iAds و حتی تلویزیون‌های Apple از جمله پروژه‌های شکست خورده‌ی این شرکت هستند.

مارک تواین

مارک تواین (Mark Twain) گفته است: «چیزی که نمی‌دانید شما را نمی‌کشد، چیزی که مطمئن هستید درست نیست شما را خواهد کشت.» و این معنای واقعی نوآوری است.

معنای نوآوری

نوآوری یعنی آینده، اما ما فقط گذشته و بخش‌هایی از حال آن را می‌دانیم. نوآوری یعنی همیشه به درست بودن چشم‌انداز خود ایمان داشته باشید و فرضیه‌های خود را بارها امتحان کنید. یک ایده هیچ موقع به سمت عقب حرکت نمی‌کند و همیشه جلو می‌رود.

سخن آخر

بنابراین تا وقتی که ایده‌ای را امتحان نکنیم از درست بودن یا نبودن آن مطمئن نخواهیم شد. به همین دلیل کسانی که موفق می‌شوند، یاد می‌گیرند که چگونه باید ایده‌های جدید را امتحان کنند تا به محصولی برسند که با استقبال بازار روبه‌رو شود. نوآوری به معنای چیزهایی که می‌دانیم نیست بلکه به معنای چیزهایی است که نمی دانیم.

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE اروپا

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *