نقطه آغاز چابکی سازمانی
نقطه آغاز چابکی سازمانی را در متن زیر مطالعه بفرمایید:
چگونه یک سازمان چابک خلق کنیم؟
قسمت بعدی
پس از راهبرد، ثبات چیزی است که واحدهای چابک در روشهای مدیریتی دنبال میکنند و این چهار روش که مربوط به پردازش و نیروی انسانی هستند پررنگترند:
-محرک کارآفرینی
-رهبری خدمتگزار (servant leadership) و مشترک
-روشهای استاندارد کار
-اکوسیستم و مشارکت فعال
با نگاه دقیقتر به روشهای استاندارد کار میتوان گفت واحدهای چالاک در این دو کار قویتر هستند:
-فرایندهای واحد چالاک با پلتفرمهای دیجیتال مشترک توانمند گشتهاند: ۹۱% در مقابل ۵۴% بقیه
-فرایندها استاندارد شدهاند و از ابزارها و زبان مشترک استفاده میشود: ۹۰% در برابر ۵۸% بقیه
-در میان شیوههای منجر به پویایی، شفافیت اطلاعات و فرایندها هم در زمره نقاط قوت واحدهای چابک قرار میگرفت.
برای مثال
۹۰% پاسخدهندگان چابک، از آزادی دسترسی به همه اطلاعات برای همگان خبر میدادند؛ از اطلاعات مالی گرفته تا اطلاعات مشتریان،در مقابل این گفته، واحدهای غیر چابک تنها در ۴۹% موارد از چنین شرایطی سخن میگفتند،مورد بعدی که در واحدهای چابک متفاوت بود تکرار سریع و آزمایش است.
سخن آخر
بیش از ۸۰% پاسخدهندگان واحدهای چابک ابراز داشتهاند که در شرکتهای آنها محصولات و خدمات جدید در تعامل نزدیک با مشتریان شکل میگیرند و ایدهها و نمونههای اولیه در مراحل ابتدایی در شرایط واقعی آزمایش میشوند،بدین ترتیب اطلاعات موردنیاز برای بهبود احتمالی محصول و خدمت بهسرعت در اختیار واحد قرار میگیرد.
ادامه دارد…
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
مشاوره در امر مدیریت با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.