لوگو

مفهوم ذهن‌آگاهی mindfulness چیست؟

مفهوم ذهن‌آگاهی mindfulness چیست؟با ما همراه باشید:

ذهن‌آگاهی رویکردی است که می‌توانیم با استفاده از تمرین‌های مختلف از جمله حضور و توجه به لحظه حال، احساسات و رویدادهای پیرامونمان را عمیق‌تر مشاهده کنیم، به سطح بالاتری از آگاهی درباره افکار و احساسات در لحظه دست یابیم و در نتیجه با مدیریت ذهن و احساسات، پاسخ بهتری به رویدادهای اطراف بدهیم.

تقويت و پرورش قدرت خارق‌العاده ذهن

ذهن‌‌آگاهی چیزی از جنس آگاهی است؛ یک علم و دانش نیست که آن را با حفظ کردن و به خاطر سپردن بیاموزیم،بلکه از جنس بیداری و هشیاری است به عبارتي ذهن آگاهی تقويت و پرورش قدرت خارق‌العاده ذهن و هدايت آن در راستاي اهداف و ارزش‌هایمان است روش هم خیلی ساده است؛ اما مانند هر مهارت ديگر نياز به تمرين و ممارست دارد.

زمان‌های گذشته و آینده

کافی است حواسمان را جمع لحظه‌های زندگیمان کنیم و به جای ماندن در زمان‌های گذشته و آینده، در واقعی‌ترین زمان زندگیمان یعنی «همین حالا» قرار گیریم،ذهن‌‌آگاهی یعنی بیداری و هشیاری صد‌ درصد، با توجه به لحظه‌لحظه اتفاقاتی که همین الان در حال رخ دادنند.

تغيير نگرش

ذهن آگاهی تغيير نگرش به مسايل پيرامون است اگر دیگران یا حتی خودتان فکر می‌کنید که اشتباه کرده‌اید یا شکست خورده‌اید، این نظر و فکر شما و دیگران است و ربطی به واقعیت زندگیتان ندارد؛ بلکه فقط یک فکر و نظر است.

گردش ذهن

فکر هم چیزی جز گردش ذهن در لابه‌لای تصاویر حافظه و ایده‌ها و نظرات ذهنی نیست؛ همین و بس!

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *