لوگو

مفهوم ارزش مشتری چیست؟

مفهوم ارزش مشتری چیست؟با ما همراه بمانید:

و چه تاثیری در کسب‌و‌کار شما دارد؟
قسمت اول

♦بعضی از کارآفرینان باتجربه به نقطه‌ی سر به سر یا معیارهای مهم دیگر اعتقاد دارند اما به نظر من «ارزش مشتری» شاید قابل‌توجه‌ترین معیار برای ارزیابی کسب‌و‌کار است.

معیارهای ارزیابی 

♦این روش همچنین یکی از ناشناخته‌ترین معیارهای ارزیابی در کسب‌و‌کار است و توجه چندانی به آن نشده است؛ اگرچه فهم آن از بقیه‌ی روش‌ها ساده‌تر است.

انتظار سود یا درآمد

♦حالا چرا این روش آن‌قدر مهم است؟ بیشتر به این علت که به شما نشان خواهد داد از یک مشتری خاص، چقدر می‌توانید انتظار سود یا درآمد داشته باشید.

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
برای کسب‌و‌کار خود هزینه کنید

♦همین موضوع به شما کمک خواهد کرد تا ببینید چقدر حاضرید برای به دست آوردن آن مشتری برای کسب‌و‌کار خود هزینه کنید.

تخصیص منابع

♦به محض اینکه بدانید یک مشتری چند بار و به چه مقدار از شما خرید می‌کند، تخصیص منابع را برای برنامه‌های حفظ مشتری و سایر خدماتی که باعث رضایت مشتری می‌شود، بهتر انجام می‌دهید.

ساده‌ترین راه تخمین ارزش مشتری استفاده از این فرمول است:

♦متوسط ارزش فروش × تعداد تکرار داد و ستد × متوسط زمان حفظ مشتری در ماه یا سال،مثلا ارزش مشتری برای یک عضو باشگاه بدنسازی که ماهانه ۱۰۰ هزارتومان برای ۳ سال صرف می‌کند، برابر است با:۱۰۰ هزارتومان × ۱۲ ماه × ۳ سال = ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (یا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال)

تعداد مشتریان

♦این مثال ساده می‌توان فهمید که چرا بسیاری از باشگاه‌های ورزشی برای بالا بردن تعداد مشتریان خود از عضویت اولیه‌ی رایگان استفاده می‌کنند.

مشاوره در امر مدیریت با آریان گستر
برای آنان سودآور خواهد بود

صاحبان باشگاه‌های ورزشی می‌دانند تا زمانی که کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان برای به دست آوردن یک مشتری خرج کنند، آن مشتری در کوتاه‌مدت (در اینجا یک‌ساله) برای آنان سودآور خواهد بود.
ادامه دارد…

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *