لوگو

مدیریت و اداره نمودن افراد

 

مدیریت و اداره نمودن منابع انسانی :مدیریت منابع انسانی نگرش در رابطه با مدیریت و اداره نمودن افراد است که بر اصول و مفروضات زیر متکی است :

  • منابع انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است مدیریت موثر و کارآمد آنها کلید موفقیت سازمان است 
  • اگر خط مشی ها و سایت های منابع انسانی سازمان با اهداف و برنامه های اسنراتژیک انه همسو باشند ،موفقعیت سازمان بیشتر قابل حصول خواهد بود
  • برای تحقق انسجام و یکپارچگی تلاش مستمر مورد نیاز است این تلاش در جهت سهیم کردن تمام افراد سازمان و همکاری انها برای یک هدف مشترک می باشد 
  • اگر اهداف سازمان از نظر کارکنان مشروع باشد، انها برانگیخته شده و برای سازمان موثر خواهند بود 
  • اگر محیط تشویق نمایند ، افراد قابلیت رشد مهارت ها ، ارزش ها تعهدات را ، دارند 
  • سازمان به صورت یک نظام بررسی میشوند و اثر بخشی آنها بر اساس تبدیل داده ها به ستاده ها بر مبنای بهبود روابط اجزای  مختلف نظام از یک سو و محیط و نظام از سوی دیگر حاصل می شود. 

اصول و مفروضات مذکور رویکرد های را در روند تکاملی  مدیریت منابع انسانی مطرح می نمایند که عبارت از :

مدیریت انواع مختلفی دارد که سازمان ها میتوانند به وسیله پیاده سازی استاندارد های ایزو نوع های مختلفی از ان را تجربه کنند به عنوان مثال با مشاوره ایزو 9001 سازمان ها میتوانند سیستمی از مدیریت کیفیت را تجربه کنند 

 

الف رویکرد سیستمی
 

بر اساسه رویکرد سیستمی سازمان متشکل از سیستم های فرعی مثل مدیریت مالی مدیریت تولید  و مدیریت منابع انسانی و.. است ،با تعامل موثر با یکدیگراهداف سازمان ها را تحقق می بخشد . گدر این چهارچوب ، است که در جایگاهی دیگر مدیریت منابع انسانی سیستمی است که سیستم های فرعی برنامه ریزی انسانی کارمند یابی انتخاب آموزش و… را در بر می گیرد .

 

ب)رویکرد استراتژیک 

 

رویکرد استراتژیک به مدیریت منابع انسانی عبارت از است : مرتبط ساختن مدیریت منابع انسانی با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت  جهت بهبود عملکرد سازمان .

 

ج) رویکرد اقتضایی
 

این رویکرد به این معنی است که محیط های گونان گون، نیازمند روابط سازمانی متفاوت است تا از این طریق بیشترین کارایی حاصل اید. بر این اساس دیگر ( یک تنها بهترین را وجود ندارد ) و خواه ان بر اساس رویکرد سیستمی تعیین شده باشد یا بر اساس رویکرد استراتژیک این رویکرد برای هر شرایط در صدد ان است که بین شرایط محیطی و موقعیت مشص با مفاهیم و فنون مدیرتی مقتضی  به منظور نیل ب هدف ارتباط برقرار نماید لذا معتقد است هر شرایط و موقعیتی شیوه مدیریت خاص خود را می طلبد.

جهت اخذ ایزو 30408 – ISO 30408:2016

مدیریت منابع انسانی – خطوط راهنمای حاکمیت انسانی

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarcoشرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *