مدیریت مشتریان ناراضی
مدیریت مشتریان ناراضی را می توانید در متن زیر دنبال بفرمایید:
قسمت پایانی
۱۰- بیشتر شنونده باشید.
←فراموش نکنید که شما دو گوش و فقط یک دهان دارید، پس باید بیش از صحبت کردن به حرفهای طرف مقابل گوش بدهید.
←اگر وقتی مشتری عصبانی است، قاطعانه به او پاسخ بدهید بدون شک وضعیت از کنترل شما خارج میشود و احتمال دستیابی به موفقیت در حل مشکل کاهش مییابد.
←اما اگر با دقت به صحبتهای مشتری گوش بدهید، میتوانید بفهمید که علت نارضایتی او چیست و اقدامات لازم را برای جلب رضایت او انجام بدهید.
۱۱- به مشتری نشان بدهید که به او اهمیت میدهید.
←وقتی خشم مشتری فروکش میکند بازهی زمانی کوتاهی وجود دارد که در آن مشتری مکث میکند تا نفسی تازه کند و این همان زمانی است که فرصت دارید تا با او ابراز همدردی کنید و به او نشان بدهید که او را درک میکنید.
←شما باید به مشتری نشان دهید که به او اهمیت میدهید و هر کاری که از دستتان بربیاید، برای حل مشکل او انجام میدهید.
←این ابراز نگرانی موجب میشود که مشتری با شما همراه شود و با این کار نیمی از راه را برای حل مشکل رفتهاید.
←به این ترتیب تغییر قابل توجهی در رفتار مشتری بهوجود میآید و میتوانید شرایط را در جهت موفقیت و حل مشکل تغییر بدهید.
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
۱۲- صبور باشید.
←ناشکیبایی در هیچ کاری جواب نمیدهد.
←درست است که کنترل احساسات در شرایطی که مشتری رفتاری غیرمنطقی دارد کار سادهای نیست، ولی رفتار شما باید حرفهای، دوستانه و کمککننده باشد تا موفق شوید.
←صبر و شکیبایی در مورد مشتری و خودتان، تأثیر بسیار زیادی در جلب نظر مشتریان ستیزهجو دارد.
۱۳- رویکرد مثبتی داشته باشید.
←حتی در بدترین شرایط هم سعی کنید که بر تمام تمایلات منفی غلبه کنید و رویکرد و طرز فکر مثبتی را در پیش بگیرید.
←این کار به شما کمک میکند تا بهطور مؤثری استرس خود را مدیریت کنید و زیر بار رفتار خصمانهی مشتری خم نشوید.
←شما باید با خودتان مهربان باشید و سعی کنید دیدگاهتان را قاطعانه و بدون آسیب زدن به احساسات مشتری بیان کنید.
۱۴- هر از گاهی استرس خود را کاهش دهید.
←وقتی برای جلب رضایت مشتری تلاش میکنید طبیعی است که دچار خستگی و استرس شوید.
←برای سلامتی خود و همچنین بهبود روابط با مشتری باید یاد بگیرید استرس خود را کاهش بدهید.
←هیچچیز مانند یک فنجان چای داغ اعصاب تضعیفشدهی شما را آرام نمیکند.
←میتوانید زمانی را به گوش دادن به موسیقی یا گفتوگو با دوستانتان در کافه اختصاص بدهید.
←مراقبه و تمرینات تنفسی نیز میتواند مؤثر باشد.
←البته اینها فقط پیشنهادند و هیچ دستورالعمل ثابتی برای مقابله با استرس وجود ندارد و باید توجه کنید که انجام چه کاری استرس شما را کاهش میدهد.
مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.
۱۵- خشمتان را کنترل کنید.
←عصبانی شدن یکی از ویژگیهای طبیعی انسان است، ولی باید یاد بگیرید خود را آرام کنید و بدون نشان دادن هیچگونه واکنش تندی با مشتری برخورد کنید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
@Aryangostarco