مدیریت زمان
رشد شرکت
فرقی نمیکند چقدر انسان مهمی باشید؛ یک شبانه روز تنها ۲۴ ساعت است،با رشد شرکت و بیشتر شدن مسئولیتها و ثابت ماندن این رقم، مدیریت آنها و پیدا کردن تعادلی مناسب میان اولویتها میتواند به کار بینهایت دشواری تبدیل شود.
نظرات پنج موسس بسیار موفق
پنج موسس بسیار موفق کسب و کار نظرات خود پیرامون شیوه صحیح مدیریت زمان را با مخاطبان خود در میان گذاشتهاند که در ادامه آنها را از نظر خواهید گذراند:
1) نمی توانید به تنهایی از پس این کار بر بیایید، کارآفرینی یک ورزش تیمی است؛شما چه شریکی برای خود پیدا کنید که مهارت هایش مکمل مهارت های شما باشد و چه تیم اجرایی خود را تنها از مهرههای سطح بالا انتخاب کنید(کسانی که میتوانید به آنها مسئولیت بدهید یا از آنها الهام بگیرید)، به چند هم تیمی فوقالعاده احتیاج دارید که در خلق کسب و کاری تازه موفق عمل کنند.
مریت بائر، مدیرعامل تودی تیکس
2) کارهای خود را با فلسفه “اولویتدهی” انجام دهید؛ هنگام انجام هر کاری دو سوال از خودتان بپرسید: یک اینکه آیا اهمیت دارد؟ و دو اینکه آیا اضطراری است؟ با خودتان قرار بگذارید کارهای مهم و فوری را اول انجام دهید و بعد از آنها به کارهای مهم و غیر اضطراری بپردازید؛ اهمیت همیشه مقدم است، از برتری دادن اضطرار به اهمیت در این معادله بپرهیزید و کاری را صرفا به خاطر فوری بودنش انجام ندهید. چرا که کارهای فوری لزوما به موفقیت شما کمک نخواهند کرد.
مارک اسپری، ام پاورد
3) سروکار خود با شبکههای اجتماعی را محدود و مدیریت کنید؛ بزرگترین عوامل اتلاف کننده وقت در زندگی شغلی من، ایمیل و شبکههای اجتماعی هستند که ما را از پرداختن به کارهای مهمتر باز میدارند؛ به همین دلیل مدت زمانی که به هر یک از اینها میپردازم را به شدت قانونمند و محدود میکنم، با قائل شدن محدودیتی جدی برای زمانی که برای پرداختن به فهرست کارهای انجام دادنی اختصاص میدهم، سعی میکنم با بازده بیشتری به کار بپردازم؛ من با اختصاص دادن بازههای زمانی مشخص به کارهای معین، از پرداختن به کارهای پراکنده جلوگیری میکنم.
رائول گوتیرز، تاینی باپ
4) برنامه جلسات خود را مورد بازبینی قرار دهید؛ به برنامه جلسات تقویم خود نگاهی بیندازید، شاید برخی از آنها را بتوانید کمی کوتاهتر و یا با تعداد کمتر برگزار کنید و بقیه را نیز دوباره برنامهریزی و یا به کلی لغو کنید؛ به این ترتیب میتوانید زمان صرفهجویی شده را به کارهای مهمتری اختصاص دهید.
جرمیا دیلون، رئیس بخش بازاریابی محصول گوگل اپس
5) روزها و هفتههای خود را بر اساس سطح انرژیتان تنظیم کنید؛ هر روز سعی کنید کارهای مهم تر را به ساعات اولیه صبح، یعنی زمانی که بیشترین آمادگی ذهنی را دارید، نزدیک کنید، کارهای ضروری را به آخرین ساعات آخرین روزهای هفته عقب نیندازید.
شنبهها از انرژی آخر هفتههای خود برای برنامهریزی هفتهی پیشرو استفاده کنید؛ مهمترین کارهای خود را در روزهای آغازین هفته انجام دهید چرا که انگیزهتان در این روزها بیشتر است، هر چه به آخر هفته نزدیک میشوید جلسات، و در نهایت طرح ریزیهای بلند مدت و رابطهسازی را جایگزین کارهای مهم کنید.
جرمیا دیلون، رئیس بخش بازاریابی محصول گوگل اپس
نتیجه گیری راهبردی:
نه گفتن را یاد بگیرید؛ خیلی مواقع بنا به ملاحظات مختلف نمیتوان کارهایی که به انسان سپرده میشود را رد کرد اما این به آن معنا نیست که هر کاری که بر سر ما ریخته میشود را قبول کنیم؛ به رئیس خود توضیح دهید چرا به خاطر تعهدات جاری خود نمیتوانید از پس کارهایی که به شما سپرده است بر بیایید.
جهت مشاوره ایزو و مشاوره مدیریت می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید، اگر به دنبال فرا گرفتن مباحث مدیریتی و مشاوره و مطالعه در زمینه بهبود بهره وری می باشید، با ما همراه باشید.
02177942240-77959675
مشاور ایزو 9001 تخصص ماست.
گواهینامه CE با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.