لوگو

مدیران و منتورها به چه کسانی دوست ندارند کمک کنند؟

 

 

 

هدایت پذیری

همه چیز بر میگردد به نگرشی به نام “هدایت پذیری (Coachability)”. هدایت پذیری یعنی اینکه یک شخص چقدر قابلیت هدایت شدن توسط دیگران را دارد. هدایت پذیری، یک شایستگی است که بیشتر جنبه نگرشی دارد و شاید افراد بتوانند با روشهایی این نگرش را در خود تقویت کنند.

کمک خواستن از سر خواهش

همه اینگونه نیستند که حرف بقیه را میپذیرند، برخی بخاطر داشتن غرور و خودخواهی، از اینکه حرف بقیه را بپذیرند حذر میکنند برای این افراد، کمک خواستن از سر خواهش، حرف کس دیگری را گوش کردن، اعتراف به ندانستن، و ازین قبیل غیر ممکن است، این قبیل افراد ادعا دارند همه چیز را بلدند و انجام خیلی از کارها “کاری نداره که!”این قبیل افراد، در سازمان ممکن است بنا به مصالح روشنی، فقط مدیرعامل شرکت را قبول داشته باشند و برای مشورت خود را نیازمند وی نشان دهند. این افراد، حتا ممکن است انگیزه های بسیار بالایی برای موفقیت هم داشته باشند.

رشد دادن و مشورت دادن

مدیران و منتورها، حتمن علاقه ای برای رشد دادن و مشورت دادن به این چنین افراد ندارد. مدیران و منتورها دوست دارند نیروهایی را Coach کنند که Coachable باشند،افراد، مدیران، و یا موسسین استارتاپ که شایستگی هدایت پذیری ندارند، متاسفانه روزگار بسیار سخت و پرهزینه ای دارند؛ این افراد حتا اگر با مدیران بالاتر و منتورها هم صحبت کنند، باز مسیر خودشان را طی میکنند.

کار بسیار سختیست

کمک کردن به این موسسین یا مدیران یا نیروها، نه تنها خوشایند نیست، بلکه، کار بسیار سختیست و گاهی ارزش وقت گذاشتن ندارد،آیا شما شایستگی هدایت پذیری (Coachability) را دارید؟ خودتان را در محیط کار هدایت پذیر میدانید؟مهمترین نشانه یک شخص هدایت پذیر، داشتن تواضع است.

 

جهت مشاور ایزو و مشاوره در حوزه مدیریتی می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید، اگر به دنبال فرا گرفتن مباحث مدیریتی و مشاوره و مطالعه در زمینه بهبود بهره وری می باشید، با ما همراه باشید.

02177942240-77959675

مشاور ایزو 9001 و بحث های مدیریت سازمانی تخصص ماست.

گواهینامه CE با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *