لوگو

معرفی مدل مدیریتی CLEAN

مدل مدیریتی CLEAN دارای اصول پنجگانه ای بوده که عنصر بهبود مستمر بعنوان عنصری حیاتی جهت تأمین امکان ادامه فعالیت برای سازمان ها در عرصه کنونی تجارت، در همه اصول پنجگانه آن بصورت آشکار و پنهان حضور دارد.

اصول پنجگانه مدل CLEAN طریقی روشمند جهت قرار گرفتن سازمان در مسیر بهبود مستمر را ترسیم می نماید. در واقع CLEAN Factory/Organization به معنای پنج اصل یا عنصر، جهت مدیریت کارآمد و اثربخش بر یک سازمان است.

اصول پنجگانه مدل مدیریتی CLEAN

 

پنج اصل مدل مدیریتی CLEAN  عبارتند از:

1- ایجاد چالش هوشمند و سودمند و سپس حل آن (Challenge )

2- محلی عمل کردن و بومی رفتار کردن (Local )

3- بهره ور و مؤثر بودن (Effective)

4- عمل مطابق با جو و فرهنگ حاکم بر سازمان (Atmosphere )

5- نوخواهی و بهره گیری از بهترین و جدیدترین روش ها، تکنولوژی ها و محصولات (Newest )

در این مدل مدیریتی، مدیرعامل برای کل سازمان و مدیران میانی و نهایتاً سرپرستان برای مجموعه های تحت سرپرستی خود چالش های سودمند می سازند (challenge )، آنها منتظر یکدیگر نمی مانند و هر کس در درجه اول در حیطه فعالیت ها و اختیارات خود، مدام در فکر ایجاد بهبود و بهتر کردن فعالیت های خود بوده و اصطلاحاً محلی عمل می کنند (local ) و در هر گروهی که قرار دارند هدفشان این است که گروه و مجموعه مؤثرتری برای سازمانشان باشند (effective ). تک تک افراد از کارگران تا مدیران ارشد مطابق با فرهنگ و ارزش های حاکم و اصطلاحاً جو سازمانی عمل می کنند (atmosphere ) و همواره در پی بهره گیری از بهترین و جدیدترین روش ها و تکنولوژی ها می باشند (newest).

آثار تولید بدون کارخانه را نیز مطالعه نمایید.

اصل Challenge   (چرخه چالش و تغییر)

اصل Challenge به معنای ایجاد چالش هوشمند(با آگاهی قبلی) و سودمند(سازنده) در سازمان و سپس حل آن، می باشد.

تغییرات و تحولات مداوم و لاینقطع یکی از مشخصات اجتماعی – سازمانی دنیای امروز می باشد. این تغییرات، سازمان ها را با دو عامل تهدید و موقعیت روبرو می کند که ناچار باید برای حفظ بقاء و استمرار رشد و حیات سازمانی با تهدیدات تطابق پیدا کنند و در عین حال به موقعیت ها برای رشد و توسعه پاسخگو باشند.

مشاوره ایزو با آریان گشتر.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

021-77942240-77959675

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *