لوگو

مدل برنامه ریزی استراتژیک SWOT:

روش تجزيه و تحليل SWOT ، مدل تحليلی مختصر و مفيدی است که به شکل نظام يافته هر يک از عوامل قوت و ضعف و فرصتها و تهديدها را شناسايی کرده و استراتژيهای متناسب با موقعيت کنونی حرفه مورد بررسی را منعکس ميسازد. SWOT  بر گرفته از حروف اولین کلمات Strength، Weakness، Opportunity و Threat به معنای قوت، ضعف، فرصت، و تهدید است . در اين روش تلاشهايی برای تجزيه و تحليل شرايط بيرونی و وضعيت درونی بعمل آمده و بر اساس آن استراتژی مناسب برای بقاء سازمان طراحی می شود . در اين مدل فرصتها و تهديدها نشان دهنده چالشهای مطلوب و يا نامطلوب عمده ای است که درمحيط فراروی سازمان وجود داشته و درمقابل، قوتها وضعفها (شايستگي ها ،  توانايی ها ، مهارتها ، کمبودها ) وضعيت محيط داخلی تشکيلات مورد مطالعه را به نمايش می گذارد .

پس از اينکه عوامل محيطی (فرصتها (O) و تهديدها(T)) و عوامل درونی (قوتها (S) و ضعفها(W)) شناسايی شده و عوامل کليدی آنها از غيرکليدی تميز داده شد، زمان انتخاب و پيشنهاد استراتژيها فرا می رسد .

با استفاده از ماتریس ارزیابی عوامل داخلی EFE (جهت شناسايی عوامل اقتصادی، تکنولوژيکی، سياسی، فرهنگی و اجتماعی) و ماتریس ارزیابی عوامل خارجی EFE (جهت ارزيابی عوامل داخلی در مقايسه با رقبا ، نقاط قوت و ضعف سازمان) به کمک خبرگان اين عوامل در حاشيه ماتريس SWOT وارد شده و آنگاه بر اساس خبرگی ، استراتژيهای مناسب هر يک از بخشهای WT، SO، WO، ST را پيشنهاد می نماييم.

 

جهت مشاور ایزو  مانند ایزو 9001 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

مشاوره استراتژی تخصص ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *