لوگو

۵ کاری که در محیط کار جدید باید انجام دهید

۵ کاری که در محیط کار جدید باید انجام دهید را در متن زیر مطالعه بفرمایید:

نخستین ماه شروع یک شغل جدید حساس و سرنوشت‌ساز است،در این دوران برای شروع کار، موانع متعددی پیشِ‌رو خواهید داشت. در این شغل تازه از شما انتظار می‌رود در مدت‌زمانی کوتاه، مهارت‌های مختلفی کسب کنید و برای آنکه بتوانید انتظارهای کارفرمای جدیدتان را برآورده کنید، مجبور به تحمل فشار بیشتری می‌شوید.

شروع یک شغل

در این مطلب شما را با ۵ کاری آشنا خواهیم کرد که هنگام شروع یک شغل جدید باید انجام دهید تا بتوانید عهده‌دار آن شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شغل جدیدتان عادت کنید.

1) سؤال بپرسید

هنگام شروع یک شغل جدید مهم‌ترین کاری که باید انجام بدهید سؤال پرسیدن است. هرقدر هم برای فرایند آشناسازی شما با شغل جدید وقت گذاشته باشند، با اتکا به همین فرایند نمی‌توانید از تمامی جزئیات لازم مطلع شوید.

جزئیات کار جدید

به‌جای عمل کردن بر پایه حدس‌وگمان، سؤال کنید،تازه‌کار هستید و کسی از شما انتظار ندارد همه جزئیات کار جدید را در ذهن داشته باشید،پس پرسیدن ایرادی ندارد،کارفرمای شما هم قدردان کنجکاوی شما برای یادگیری خواهد بود،او از اینکه از سؤال‌کردن و درخواست کمک به‌هنگام نیاز واهمه‌ای ندارید، خوشحال خواهد شد.

2) با یکی از همکاران‌تان دوستی صمیمی برقرار کنید

یکی از اولویت‌های شما هنگام شروع یک شغل جدید باید پیدا کردن دوست صمیمی از میان همکاران باشد،او می‌تواند راهنمای شما باشد و کمک کند تا به شغل جدید عادت کنید،دوستی که پیدا می‌کنید،هر چیزی را که در دوره آموزشی یاد نگرفته باشید به شما خواهد آموخت و درباره مسائل مختلف مجموعه به شما اطلاعات ارزشمندی خواهد داد.

محیط کار نزدیک

کسی که در محیط کار نزدیک شماست، بهترین گزینه برای دوستی است در این صورت، هر وقت سؤالی برای‌تان پیش بیاید، می‌توانید با او صحبت کنید.

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.

3) با کارکنان مجموعه آشنا شوید و دوست‌های جدید پیدا کنید

هنگام شروع یک شغل جدید به‌طرز عجیبی احساس تنهایی خواهید کرد،ازآنجاکه بخش قابل‌توجهی از روز را در محیط کارتان سپری می‌کنید، باید با تعدادی از کارکنان بیشتر آشنا شوید و بتوانید در مواقع نیاز به آنها متکی باشید.

به‌خاطر داشته باشید که:

در اکثر مواقع این شما هستید که باید برای برقراری ارتباط در محیط کار، قدم اولیه را بردارید؛ بنابراین، از پیش‌قدم شدن برای شروع آشنایی با دیگران واهمه‌ای نداشته باشید و این کار را انجام بدهید البته، منظور از آشنایی با دیگران این نیست که با همه کارکنان دوست صمیمی شوید؛ هدف این است که به‌نوعی خانواده‌ای کاری داشته باشید.

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

4) با سیاست‌های کاری مجموعه جدید آشنا شوید

پیش از شروع یک شغل جدید اطلاعات لازم درباره سیاست‌های مجموعه مثل ساعات کاری و تعطیلات در اختیارتان گذاشته می‌شود؛ اما بد نیست که هنگام ورود به مجموعه، درباره سیاست‌های کاری محیط جدید هم پرس‌وجو کنید.

وقفه‌های استراحت بین ساعات کار

همچنین کسب آگاهی راجع‌به مسائل جزئی‌تر هم ضروری است مانند قوانین مجموعه درباره وقفه‌های استراحت بین ساعات کار، در نظر گرفتن یا نگرفتن غذا برای کارکنان، و سیاست‌های مربوط به استفاده از لپ‌تاپ و تلفن‌همراه در محیط کار.

5) هرچه سریع‌تر دست‌به‌کار شوید

بیشتر ما هنگام شروع یک شغل جدید ترجیح می‌دهیم پیش از دست‌به‌کار شدن،از روند کار به‌طور جامع و کامل آگاه شویم و بعد به کارمان برسیم،نباید اجازه بدهیم این وسوسه مانع کار کردن‌مان بشود.

در آخر

بهترین راه برای یادگیری، «اقدام کردن» است،با زیرنظر گرفتن کار دیگران هیچ‌وقت تجربه‌های لازم را کسب نمی‌کنیم،بهتر است که هرچه سریع‌تر دست‌به‌کار شوید و پروژه اول‌تان را به عهده بگیرید.

 

با شماره های زیر تماس بفرمایید
02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *