فرهنگ سازمانی در سازمان ها
فرهنگ سازمانی در سازمان ها یکی از عوامل مهم در بحث سازمانی
فرهنگ سازمانی به رفتارها و باورهایی اشاره میکند که تعاملات متقابل کارمندان و مدیران را در داخل شرکت (درونتیمی) و خارج از شرکت (با مشتریان) تعیین میکند واقعیت این است که فرهنگ سازمانی
تعریف صریحی ندارد و در طول زمان، بهصورت ارگانیک از رفتارهای جمعی همهی عوامل شرکت شکل میگیرد،فرهنگ هر شرکت در مجموعهای از عناصر نظیر ساعات کاری، تنظیمات دفتر کار، مزایای کارکنان،
گردش مالی، تصمیمگیریهای استخدام، تعامل و پشتیبانی از مشتریان، رضایت مشتری و هر جنبه دیگر از عملیات سازمان منعکس میشود بااینحال، شاید بتوانیم پایهایترین دلایل اهمیت فرهنگ سازمانی
را در سه دلیل خلاصه کنیم:
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
حفظ کارمندان
فرهنگ سازمانی مشخص میکند چه کارمندانی و با چه شخصیت و ارزشهایی در شرکت کار میکنند بهعلاوه، مدیریت منابع انسانی بهطور غیرمستقیم تحتتأثیر فرهنگ سازمانی است؛ چراکه حفظ کارمندان
تا حدود زیادی به فضای کاری شرکت وابسته است،فرهنگ سازمانی مجموعهای از هنجارها و استانداردهایی را تعیین و تنظیم میکند که کارایی و بهرهوری محیط کار را دراختیار دارند.
درآمدزایی
فرهنگ سازمانی درک بازار از برند را مشخص میکند این کارمندان هستند که کسبوکار را به اوج میبرند،درست است که درآمدزایی شرکت به پولی وابسته است که مشتریان برای محصولات یا خدمات خرج
میکنند؛ اما هر شرکتی بدون تیمی قوی شکست میخورد. فرهنگ سازمانی میتواند به توانمندسازی یا شکست تیم منجر شود.
مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.
علائم و نشانههای فرهنگ سازمانی بیمار و راهحلهای آن
– همهی سیاستها تنبیهی هستند نه تشویقی
– کارمندان قدرت و اجازهی تصمیمگیری ندارند
– مدیران همیشه درحال اعمال قدرت هستند و همهی اتفاقات را بهشدت زیرنظر دارند
– بین مدیران و کارمندان، رابطهی نزدیکی وجود ندارد.
– رهبران و مدیران، کارمندان را وادار میکنند با یکدیگر رقابت کنند.
– بیتوجهی به تعادل کار و زندگی کارمندان
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
@Aryangostarco