لوگو

در ذیل برخی از روشها و اصول كلی را كه هر مدیر برای انجام كار خود باید مورد نظر قرار دهد به اختصار بیان می كنیم.

 

– وضع هر یك از كاركنان را مورد بررسی قرار دهید.

– به زیر دستان علاقه نشان دهید، همه افراد خون گرم نیستند

– شنونده خوبی باشد.

– كاری كنید كه كاركنانتان با میل و رغبت كار را انجام دهند.

– انتقاد یا ملامت رابه طور مثبت انجام دهید.

– مدیری كه همیشه مراعات حال زیر دستان را می كند، كاركنان او فعال و وفادار بوده و نسبت به هم همكاری خواهند داشت.

– نظر مشورتی و كمك زیردستان را بخواهید.

– انتقاد و ملامت را در خفا انجام دهید.

– تحسین را در حضور دیگران انجام دهید.

– قسمتی از مسئولیت خود را به زیر دستان تفویض كنید

– در صورت استحقاق در تجلیل زیر دستان خود اقدام كنید.

– هرگز فراموش نكنید كه مدیر سرمشق زیر دستان خود می باشد.

– به كاركنان خود نشان دهید به آنان اعتماد داشته و از ایشان انتظار دارید تا به بهترین وجهی انجام وظیفه كنند.

– برای زیردستان خود هدفی معین كیند كه به خاطر رسیدن به آن به تلاش بیفتند وجد و جهد كنند.

– به زیردستان فرصت دهید در تصمیماتی كه گرفته می شود ( خصوصا تصمیماتی كه در وضع آنان اثر دارد ) شركت جویند.

– از تحكم و تسلط اجتناب كنید.

– خواسته های خود را به صورت پیشنهاد یا خواهش درآورید.

– هنگام طرح در خواست یا پیشنهاد دلیل آنرا حتما ذكر كنید.

– حتی وقتی كه هنوز طرح ها و برنامه های شما در مرحله ابتدائی است بگذارید، معاونین شما، راجع به آنها اطلاعاتی پیدا كنند.

– همیشه جنبه مثبت را در نظر بگیرید.

– تعادل داشته باشید

– هر وقت در اشتباه می باشید یا كه مرتكب اشتباهی شده اید به خطای خود اعتراف كنید.

– اگر فكر و سلیقه ای را پسندیدید دلیل آن را به مبتكر و صاحب فكر بگوئید

– به این حقیقت كه افراد، افكار ونظریات پیشنهادی خود را بهتر از سایرین به مورد اجرا می گذارند اهمیت بدهید.

– درباره آنچه می گوئید و طرز ادای آن دقیق باشید.

– از غرولند معمولی كاركنان ناراحت نشوید.

– این احساس را در زیردستان بوجود آورید كه كار آنان مهم است

– كاركنان خود را از اموری كه در وضع آنان تاثیر دارد مطلع سازید.

– وضع كاركنان تان را به آنان اطلاع دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *