لوگو

چگونه می توان رابطه ی مثبتی را با رئیس و همکاران برقرار کرد؟

در گذشته، مدل رابطه ی یک کارمند با مافوق ارشد خود، یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهایی بود که در لذت بخش بودن کار برای کارمند نقش داشت. به مرور زمان، این روند با تغییراتی مواجه شده است.

میزان رضایتمندی از کار

در سال های اخیر، رابطه ای که با همکاران برقرار می شود در میزان رضایتمندی از کار نقش تاثیرگذار تری را یافته است،بخشی از این رویکرد به خاطر نیروی کار جوان و تحصیلکرده ای است که وارد بازار کار شده اند. جنبه دیگر این است که در بسیاری از تنظیمات سازمانی، تعداد زیادی ار همکاری های بین واحدی وجود دارد که بیش از یک رابطه ی تعریف شده را تشکیل می دهد.

اهمیت ارتباط کارمند

فاکتور دیگری که می تواند در کاهش اهمیت ارتباط کارمند با سرپرست یا رئیس نقش داشته باشد، به هزاران روشی مربوط می شود که یک کارمند در محیط کار خود مورد ارزیابی قرار می گیرد،در ادامه با برخی از روش هایی که به ایجاد رابطه ی مثبت با همکاران و مدیر در محیط کار منجر می شود، آشنا خواهید شد:

جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
قدردان باشید

کمتر پیش می آید که کارمندان از رئیس ها و سرپرستان خود قدردانی کنند. آنها اغلب با شکایت ها و مشکلات مختلف مواجه می شوند که انتظار می رود به آنها رسیدگی کنند. گاهی اوقات از آنها تشکر کنید و دلیل این تشکر خود را مشخص کنید

مراقب باشید

یکی از رایج ترین شکایاتی که به ویژه در برخورد افراد در سنین مختلف به گوش می رسد، احساس بی احترامی است، اکثر ما انسان ها نمی دانیم که چه چیزهایی باعث حس بی احترامی می شود؛ اما کاملا آن را احساس می کنیم. به روش محترمانه ای درباره ی فعالیت های رئیس خود حرف بزنید تا چنین احساسی در او شکل نگیرد.

شفاف باشید

اگر می خواهید درباره ی موضوع نگران کننده ای حرف بزنید، باید آن را به صورت کاملا شفاف بیان کنید و از ابهام و کلی گویی پرهیز کنید. این رویکرد باعث می شود که رئیس شما به آن موضوع رسیدگی کند.

مشاوره ایزو 17025 با آریان گستر
مسئولیت پذیر باشید

کار خود را به خوبی انجام دهید و نشان دهید که برای هر کاری آماده هستید. زمانی که کار با کیفیتی را ارائه می کنید، باعث می شود که سرپرست یا مدیر شما نیز وجهه ی خوبی را به دست آورد.

برقراری ارتباط مثبت

هدف از برقراری ارتباط مثبت با رئیس یا مدیر، چاپلوسی کردن برای به دست آوردن موقعیت بهتر نیست. هدف این است که رابطه ی سالم، مثبت و با احترام متقابلی شکل بگیرد که در نهایت به ارتباط بهتر منجر می شود؛ این رویکرد باعث می شود که در شرایط عدم توافق، به خوبی با هم همکاری کنید و در واقع شراکتی را تشکیل می دهید که در شرایط سخت، از هم پشتیبانی و حمایت می کنید.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *