لوگو

ذخیره احتیاطی ریسک (Risk Contingency Reserve) :

مطالب مربوز به ذخیره احتیاطی ریسک را می توانید در متن زیر دنبال بفرمایید:

 

 

فرض کنید قصد دارید به یک مسافرت چند روزه بروید که برای آن دو میلیون تومان بودجه ریزی نموده اید. می دانید که ممکن است در طول سفر با افزایش قیمت هتل روبرو شوید،یک راه حل این است که از پیش هتل را رزرو و پول آن را به صورت کامل پرداخت نمایید و یا اینکه این ریسک را به دلیل احتمال وقوع پایین آن پذیرفته و در زمان سفر اقدام به رزرو هتل نمایید.

مدیریت ریسک

در صورت انتخاب روش دوم شما سیصد هزار تومان را جهت احتیاط به عنوان ذخیره در نظر گرفته و در حساب خود برای استفاده در زمان مورد نیاز نگه می دارید،طبق ادبیات مدیریت ریسک پروژه شما ریسک را پذیرفته و هزینه آن را به عنوان ذخیره احتیاطی به بودجه خود اضافه می کنید.

در شرایط ذیل مدیر پروژه می تواند از بودجه احتیاطی (Contingency Reserve) که قبلا تدوین نموده است استفاده نماید:

1- در صورتیکه بنا به هر دلیلی برنامه های پاسخ به یک یا چند ریسک، موثر و کارا نبوده و مدیر پروژه تصمیم گرفته است برای پس از وقوع ریسک برنام های تدوین کرده و هزینه انجام آن را در حال حاضر در نظر بگیرد.

2- درصورتیکه تیم پروژه تشخیص دهند که ریسک را قبول کرده و هیچ برنامهای برای جلوگیری از وقوع یا کاهش احتمال و اثر آن تهیه نکنند.
ارزش پولی مورد انتظار (EMV- Expected Monetary Value) که قبلاً توضیح داده شد می تواند به عنوان روش مناسبی جهت محاسبه ذخیره احتیاطی برای ریسک های Accept شده استفاده شود.

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *