لوگو

چگونه به درخواست تخفیف مشتریان پاسخ دهیم؟

قسمت بعدی

♦البته، پاسخ به انواع درخواست‌های تخفیف در حین انجام مذاکره‌ی واقعی،امری چالش بر‌انگیز است، اما شما بایستی انتظاراتتان را بدون لطمه زدن به سود حاشیه‌ای برآورده کنید،اگر در هنگام مذاکره به‌ سختی می‌توانید لغات و اصطلاحات مناسبی را بیابید، از شش مورد زیر در فرایند مذاکراتتان استفاده نمایید.

در حال مکالمه تلفنی

♦۱- قبل از اینکه در مورد تخفیف صحبت کنیم اجازه دهید مشخص نماییم که شما در فرایند یک پیشنهاد به دنبال چه چیزی می‌باشید،این به ما اجازه می‌دهد که به شما یک تخمین واقعی‌تر ارائه دهیم.

جهت مشاوره ایزو 9001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.

قیمت محصول یا خدمت

♦اگر قیمت محصول یا خدمت شما بستگی زیادی به نیازها، اهداف و موقعیت مشتری بالقوه دارد، نباید خیلی سریع در مورد تخفیف صحبت کنید.

ارزش نهایی

♦بدون اطلاع داشتن از ارزش نهایی یک قرارداد، شما نمی‌توانید نرخی را که مشتری از آن راضی است تعیین نموده و به معامله ادامه دهید.

مشتری بالقوه

♦درصورتی‌که نسبت به سؤال مشتری بالقوه بی‌توجه باشید نشان‌دهنده‌ی این است که شما نسبت به خریدار علاقه‌ی بیشتری به برنامه ی کاریتان دارید،اما در عوض از آن ها تشکر نمایید و نفع این که مذاکره به بعد موکول شود را برای هر دو طرف شرح دهید.

۲- یک سؤال خوب:
آیا شما قیمت را به‌عنوان مانعی مهم در فرایند خرید ارزیابی می‌کنید؟

♦اگر مشتری بالقوه بلافاصله پس ‌از اینکه اطلاعات قیمت را جویا شد، درخواست خود را مطرح نماید،ممکن است که قیمت محصول برای خریدار مناسب نباشد، در این صورت مشتری دنبال تخفیف است و درصورتی‌که پاسخ “نه” بشنود و از درخواست خود منصرف می‌شود.

در سخن آخر

♦متناوباً، ممکن است مشتری قادر به پرداخت نرخ معمولی باشد اما درهرحال تمایل به گرفتن تخفیف را در صورت امکان، دارد؛ این سؤال به شما کمک می‌کند که عوامل انگیزشی خریدار را دریابید.

ادامه دارد…

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره استراتژی با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *