لوگو

خوش‌بینی و بدبینی

متن زیر مطالبی را در مورد بحث خوش‌بینی و بدبینی ارائه می نماید:

همه ما بارها اين جمله را نه تنها از مشاوران و روانشناسان بلكه از عامه مردم شنيده‌ايم و يا اينكه خودمان به ديگران توصيه كرده‌ايم: ” نيمه پُر ليوان را ببين نه نيمه خالي آن‌را.”

رويدادها و حوادث

در واقع درك ما از اين جمله مي‌تواند نكته‌هايي را در مورد شخصيتمان بازگو كند،به طور كلي اگر در رويدادها و حوادث، نيمه خالي را مي‌بينيم بدبين و اگر نيمه پُر ليوان را مشاهده مي‌كنيم خوش‌بين قلمداد مي‌شويم.

نوع نگرش و جهان بيني

اين جمله استعاره از نوع نگرش و جهان بيني ما نسبت به مسائل و موضوعات مختلف زندگي است “شكسپير مي‌گويد: هيچ‌چيز خوب يا بد نيست، طرز فكر ما است كه آن‌را مي‌سازد.” (برگرفته از سایت ساراحق‌بین)

نگاه سیستمی

سیستم‌های مختلف بر اساس ساختاری که دارند، ممکن است نسبت به محرک‌های بیرونی واکنش نشان دهند، یک توت‌فرنگی وحشی سبب رشد یک حیوان می‌شود ولی ممکن است یک انسان را از پای دربیاورد.

ساختاری درونی و مدل ذهنی

فردی که خوش‌بین است بر اساس ساختاری درونی و مدل ذهنی خود، رویدادها و اتفاقات را خوب قلمداد کرده و فرد بدبین بالعکس در واقع محرک‌ها یکسان هستند ولی رفتار و واکنش افراد نسبت به آن‌ها متفاوت می‌باشد.

سخن آخر

بنابراین برای این‌که بتوانیم نوع نگاهمان را تغییر داده و وقایع را به‌صورت دیگری مورد توجه قرار دهیم،باید از درون شروع کرده و خود را در جریان بهبود و تغییر قرار دهیم.

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *