لوگو

راه‌های جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

راه‌های جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش را در متن زیر دنبال بفرمایید:

قسمت بعدی
۴- بحث تجربیات بد را پیش بکشید.

آیا مشتری‌تان به‌وسیله‌ی فروشنده‌ی دیگری که در حرفه‌ی کاری شماست، فریب خورده؟

مشتری خود را تشویق کنید تا در مورد این تجربه‌ی بد و تاثیرش بر اعتماد به فروشندگان صحبت کند.

شاید این کار امری «ضدشهودی» به نظر بیاید، اما بیرون کشیدن احساسات منفی مشتری‌تان می‌تواند راهی برای جلب اعتمادش باشد.

با کاوش در چگونگی ناامید شدنش توسط فروشنده‌ی قبلی، می‌توانید به او اطمینان دهید که تجربه‌ی بدش تکرار نخواهد شد و شما او را ناامید نخواهید کرد.

مجله‌ی «روانشناسی امروز» در مقاله‌ای عنوان می‌کند اعتماد افراد کم و بیش ریشه در ارتباط‌شان با سرپرست دوران کودکی‌شان دارد.

حال نیاز نیست شما در مسائل کودکی خریدار جستجو کنید.

ولی اگر مشتری شما ذاتا قابلیت اعتماد کردن ندارد، او را به آرامی متوجه این خصلتش بکنید.

این مقاله در ادامه می‌گوید: «منطق ذهنی ما به‌ شکل خودکار و ناخودآگاه مسائل را تفسیر می‌کند.

ما می‌توانیم با کشاندن اتفاقات و مسائل به ضمیر خودآگاه، با روش تفسیر ضمیر ناخودآگاه خود مبارزه کنیم».

به عبارتی با مشخص کردن زمینه‌های بدگمانی مشتری، به او کمک می‌کنید تا بر روی نگرشش نسبت به شما و مجموعه‌ی شما ارزیابی مجددی انجام دهد.

۵- ثابت‌ قدم باشید

اعتماد کامل افراد در یک روز به دست نمی‌آید.

این امر می‌تواند روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها زمان ببرد.

اما زمانی که فقط دو دقیقه برای صحبت به منظور فروش چیزی دارید چه باید کرد؟

صرف‌نظر از زمان، استواری و ثبات قدم عامل کلیدی در اعتمادسازی است.

شما باید به تمامی مفاد قرارداد خود پایبند باشید و به همه‌ی وعده‌های خود عمل کنید و در عین حال برای خود اعتبار هم به‌ وجود بیاورید.

برای مثال برخی از فروشنده‌ها هنگامی که می‌خواهند صحبت خود را شروع کنند، می‌گویند فقط ۵ دقیقه از وقت‌تان را می‌خواهیم.

ولی شاید تا نیم ساعت هم به صحبت کردن ادامه دهند، تا زمانی که مشتری خسته شده و باید برود.

این رفتار نقطه‌ی مقابل ثبات قدم است، وقتی که شما فقط ۵ دقیقه برای صحبت می‌خواهید، باید فقط ۵ دقیقه صحبت کنید و به محض اتمام وقت حرف‌های‌تان تمام شده باشد.

در آن هنگام خریدار متوجه می‌شود حرف شما واقعا حرف است و کم‌کم بذر اعتماد در دلش کاشته می‌شود.

ادامه دارد…

 

 

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *