لوگو

تهیه بودجه

سر آغاز تهیه بودجه عملیاتی است و فروش پیش بینی شده تقریبا” روی کلیه ارقام حاضر در بودجه تاثیر می گذارد .
روشهای متداول تهیه بودجه فروش شامل :
الف – استفاده از تکنیکهای آماری بر مبنای تحلیلهای مربوط به شرایط عمومی بازار ، اوضاع اقتصادی و شرایط اقتصادی محصولات تولیدی .
ب – پیش بینی فروش با استفاده از نظرات تخمینی مدیران و مسئولین فروش شرکت .
ج – تجزیه و تحلیل عوامل مختلفی که بر فروش شرکت تاثیر می گذارند و تلاش بین گرایشات این عوامل در آینده .

روش موجود تهیه بودجه فروش عبارت است از :
الف – بازار یابی و تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریان .
ب – حداکثر توان تولید با توجه به ظرفیت واقعی .
ج – نقطه نظرات مدیریت محترم عامل .

انواع بودجه :

الف –  بودجه عملیاتی که شامل مواد ذیل میشود :

1 –  بودجه فروش

2 –  بودجه تولید

3 –  بودجه نیازمندیهای تولید شامل :

1- 3 –  مواد مستقیم

2- 3 –  کار مستقیم

3- 3 –  سربار کارخانه

4 –  بودجه هزینه های اداری و فروش

5 –  سود و زیان پیش بینی شده

 

ب –  بودجه مالی که شامل موارد ذیل میشود :

1 –  بودجه هزینه های سرمایه ای

2 –  بودجه نقدی

3 –  تراز نامه پیش بینی شده

برای مشاور ایزو و مشاوره مدیریت و عارضه یابی با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *